Üniversite sınavına hazırlanıyorum, intihar düşüncelerim var
21 yaşındayım, 4 senedir üniversite sınavına hazırlandım bu senede girmeme rağmen güzel sonuç gelmeyeceğini biliyorum, çünkü bu sene kafamı bosaltamadim, kitaplardan kaçtım; çok çalıştım da ne oldu dedim ve çalışmadım gibi birşey. Artık kendimi çok kötü hissediyorum psikiyatriye gidiyorum, sabah akşam ilaç kullanıyorum ama bir değişiklik olmuyor. İçim daraliyor; ilaç sadece dışardan beni iyi gösteriyor, içim öyle değil. Bunaliyorum, sürekli ağlıyorum. İlaç içtikten sonra bu azaldı ama duygu durumum çok sık değişiyor bazen çok konusuyorum bazen yataktan çıkmak istemiyorum. Bir de asla annemle anlaşamıyorum sürekli tartışıyoruz, bu da beni çok yıpratıyor nedense. Garip gelecektir size de ama onu sevmiyorum anlaşamıyorum . Kaçıp gitmek istiyorum, kimsenin olmadığı yere ama yapamıyorum, öldürmek istiyorum ama yapamıyorum ama yapsam her şeyden kurtulacağım biliyorum. Benim üniversiteyi okumak hayalimdi, kendi ayaklarimin üzerinde durmak, para kazanmak, yurtdışına çıkmak, diller öğrenmek gibi çok hayalim var bu ve benzeri. Ama şimdi içimde hiç biri kalmadi çok yoruldum , aileme yük oluyorum biliyorum ise yaramıyorum acım çok yanıyor ama ölsem sanki herkes benden, dertlerimden kurtulacağım, kimseye yük olmayacağım.
7 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar, bir konu üzerinde uzun süre çaba sarf etmek fakat yine de tatmin edici bir sonuç alamamak ciddi motivasyon kaybına neden olur; bu nedenle üniversite sınavına hazırlanırken bu sene performans düşüklüğü yaşamanız oldukça olağan gibi gözüküyor. Yazdıklarınızdan, birey olarak kendinizi gerçekleştirememiş olduğunuzu anlıyorum; hayalleriniz, hedefleriniz henüz gerçekleşmediği için de kapana kısılmış gibi hissediyor olabilirsiniz. Duygusal olarak hassas olduğumuz dönemler, gerçekliği bazen yanlış anlamamıza da neden olabilir; bu nedenle ebeveyninizle çatışmalar yaşıyor olabilirsiniz. Hedeflerinizi, ileride kim olmak istediğinizi, kendinizi daha detaylı analiz ederek üniversitedeki hedef yelpazenizi genişleterek çabalarınıza daha kısa sürede somut sonuçlar alabilirsiniz. Böyle dönemlerde kendinize daha somut, daha kolay, gerçekleştirilebilir ve kısa vadeli hedefler koymak ve amaç edinmek iyi gelecektir (üniversite haricinde). Hedefe tutunmak ve onun için çabalamak insanı diri tutar ve yaşadığını hissettirir. Terapiyle de bu sürecinizi daha sağlıklı atlatabilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim..
28 Temmuz 2021