VAJİNİSMUS
23 yaşındayım ve psikoloji öğrencisiyim. Daha önce hiç bir psikolog ile görüşmediğim için kendi psikolojim hakkında pek fazla bilgiye sahip olmasam da, artık yardım almak zorunda hissediyorum. Vajinismus olduğumu öğrendim. Bunu aşamadıkça kendimi çok daha depresif hissediyorum zaten aynı zamanda birçok psikolojik problemim olduğunu düşünüyorum. Çocukluk travmaları vs beni artık çok yoruyor. Bölümüm sayesinde de kendimde olan birtakım sorunlar konusunda farkındalık yaşıyorum. Ailem çok baskıcı ve çocukluğumdan beri aşırı baskı altında yetiştirildim.23 yaşında olmama rağmen 13 yaşındaki bir çocuk gibi yaşıyor olmak ailemin her konuda bana engel olması, benim gelişimimi ve hayatımı çok etkiliyor. Bana yaptıkları psikolojik şiddet ve duygusal şiddet de çabası. Henüz 1.sınıf olduğum için şu anda ekonomik açıdan da özgür değilim. Pandeminin de etkisiyle her şey çok daha kötü oldu. Artık sürekli intihar düşünceleriyle boğuşuyorum.Bu yaşadığım hayattan kurtulmak için elimden gelen tek yol bu.
5 Mayıs 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, vajinismus ülkemizdeki kadınların çok sık yaşadığı problem ne yazık ki. Mutlaka bir uzman tarafından çalışılması gereken ciddi bir problem. Günlük hayatınızı ve cinsel yaşamınızı fazlasıyla sekteye uğratacaktır. Ailenin baskısı, toplum baskısı ve cinsel tabular derken pek çok genç kız bu problemle karşı karşıya kalabiliyor. Bu konuyla ilgili bir uzman psikologla çalışmanızı öneririm. Hem de en kısa zamanda başlamanız sizin için daha iyi olacaktır. Ayrıca psikoloji öğrencisi olarak eğer klinik psikolog olmak istiyorsanız kendi terapi sürecinizden geçmenizi öneririm. Eğer isterseniz bu süreçte size yardımcı olabilirim.
6 Mayıs 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, hayatımızda bazen yolunda gitmeyen şeyler olabilir fakat önemli olan bununla nasıl baş edebildiğimizdir. Psikolojik ve fiziksel rahatsızlıklarımız hayatımızın bazı dönemlerinde hayatımıza girebilirler, bunların bir çok nedeni olabildiği gibi bir çok çözümü de vardır o yüzden çözümü hayatımızı sonlandırmakta bulmamalıyız. Hayatımızda her ne olursa olsun, güçlenmeyi bilmeliyiz.
5 Mayıs 2021