online terapi

Terapi Hakkında 6 Yanlış İnanış

İçindekiler

Psikoterapi ya da diğer adıyla konuşma terapisi, psikolojik olarak rahatlamak isteyen ve ruh sağlığını korumak isteyen kişiler tarafından tercih edilen bir yöntemdir. Bunun yanında psikolojik veya fiziksel herhangi bir tedavi gören ya da ilaç kullanan kişiler için de destekleyici olarak uygulanabilir.

Ne yazık ki, ruh sağlığı konusunda hala var olan ve sıkça karşılaşılan yargılanma korkusu nedeniyle, terapiden yararlanabilecek pek çok insan yardım alamıyor. Bu yargılayıcı davranışlardan uzaklaşıp ihtiyacınız olan yardımı almaya başlamak için önce kendi zihninizdeki kalıplardan kurtulmanız ise çok önemli.

Bu yargılayıcı kalıplardan kurtulmak için terapi hakkındaki yanlış inanışlara göz atabilir, dilediğiniz zaman Psikologofisi üzerinden alanında uzman psikologlarla iletişime geçebilirsiniz. Alanında uzman ve deneyimli kadrosuyla Psikologofisi.com, daha sağlıklı günler için hep yanınızdadır. Psikolojik desteğe ihtiyaç duyduğunuz her an, uzman psikologlarımızdan online terapi olabilir, alanında uzman isimlerle birlikte sağlıklı ve mutlu günlerinize tekrardan kavuşabilirsiniz.

Terapiye Gidiyorsanız Hayatınızda Bir Şeyler Yanlış Olmalı

Genellikle terapiye giden insanlara ciddi bir akıl hastalığı teşhisi konulduğuna dair bir varsayım vardır. Ama elbette ki bu doğru değil. Pek çok insan, travmatik bir deneyim yaşadıkları, işlerinde ya da ilişkilerinde mutsuz oldukları, hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak için yardım istedikleri ya da kendileri ve başkalarıyla daha olumlu bir ilişki arzuladıkları için terapiye başvururlar.

Terapi ile hala ilişkili olan en büyük sorun, yardım aramak için bir kişide bir şeylerin yanlış olması gerektiği fikridir. Halbuki bazen, işler daha çalkantılı olduğunda bunları aşabilmeniz için, nispeten istikrarlı olduğunuzda beceriler kazanmak ve ustalaşmak için terapi çok önemlidir. Birçok insan hayatlarında daha kendinden emin ve rahat hissetmek için terapiye başlar.

Terapi süreci hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için “Terapi Nedir, Nasıl Yapılır ve Ne İşe Yarar?” içeriğimize göz atabilirsiniz…

Terapi Almanız Zayıf Olduğunuz Anlamına Gelir

Bireyselleşmeyi yücelten bir toplumda, yardım aramanın bir zayıflık işareti olduğunu düşünmeye şartlanmışsınız. Her şeyi kendiniz yapmanız ve her şeyi gerçekten iyi yapmanız gerektiğine inanmak, araştırmaların neden mükemmeliyetçiliğin tüm zamanların en yüksek seviyesinde olduğunu gösterdiğini açıklayabilir. Mükemmeliyetçilik, zihinsel sağlığınızı önemli ölçüde etkileyebilir ve anksiyete, depresyon, yeme bozuklukları ve intihar düşüncesi ile ilişkili olduğu kanıtlanmıştır.

Bu senaryoyu kendiniz için yeniden yazmak zorundasınız. Terapiye başladığınızda yardım istemenin ve zihinsel sağlığınıza yatırım yapmanın spor salonuna gitmek kadar normal ve gerekli olduğunu öğreneceksiniz. Fiziksel olarak formda kalmak için spor salonuna giden birini asla küçük görmezsiniz, peki neden zihinsel olarak formda kalmak için terapiye giden birine bunu yapıyorsunuz?

Terapi için “Doğru” Bir Zaman Vardır

İnsanlar genellikle terapi almak için “doğru” zamanı beklerler. Bununla birlikte, çoğu zaman zaman, para, iyi bir terapist bulamamak ya da nereden başlayacağımızı bilmemek gibi bahanelerimiz, mutsuzluğumuza sert bir şekilde bakmaktan kaçınmanın sinsi yollarıdır.

İnsanlar yaşamlarında bir tür değişiklik yapmaları gerektiğine karar verdikleri bir noktaya geldiklerinde terapiye başlarlar. Bazıları için bu, terapiye başlamaları için doğru zaman olduğuna karar verme zamanıdır. Diğerleri için, belki de acılarının ve ıstıraplarının çok fazla olduğu gerçeğiyle yüzleşme zamanıdır. Çoğu insan üzüntü ve kaygı gibi şeylerle başa çıkmak için yardım istemeye ancak bu duygular dayanılmaz hale geldiğinde karar verirler. Halbuki terapi günlük hayatın akışını iyileştirmek için de yararlanılabilecek bir destektir.

Zaman, uzaklık, maddi sorunlar gibi nedenlerle terapi almaya başlamaktan çekiniyorsanız aradığınız çözümü online terapide bulabilirsiniz. “Online Terapi Sizin İçin Uygun Mu?” içeriğimizde çevrimiçi terapinin faydalarını öğrenebilir, dilediğiniz zaman Psikologofisi üzerinden alanında uzman psikologlar ile görüşmeye başlayabilirsiniz.

Terapi, Tamamen ve Sadece Sorunları “Düzeltmek” ile İlgilidir

Birçok insan terapiyi sorunları "düzeltmek" için bir yol olarak görür. Çoğu insan terapistinin kendini daha iyi hissedebilmesi için doğrudan kendisini “düzeltmeye” başlayacağını varsayarak sürece başlasa da, terapinin sadece acınızı dindirmekten çok daha güçlendirici olduğunu daha ilk seanslarda fark edebilirsiniz.

Terapi sürecinde daha iyi hissetmeye ek olarak, duygusal kapasitenizi genişletmeye ve kendi iyileşmenizi kolaylaştırmak için ihtiyaç duyduğunuz becerileri geliştirmeye başlarsınız. Terapistiniz size hayatınızdaki stresle başa çıkmak için daha donanımlı hissetmenize yardımcı olacak araçlar verir. Bu nedenle terapi birçok kişinin düşündüğünden daha güçlü ve faydalıdır.

Terapi Almak Utanç Vericidir ve Herkesten Saklanmalıdır

Hepimiz ailemizin ve arkadaşlarımızın bizi anlamasını ve kararlarımızı desteklemesini isteriz. Bununla birlikte, çevremizdeki birçok kişinin hala terapinin ne olduğu ve birinin neden terapi alması gerektiği konusunda eski fikirleri vardır. Ama her şeyden önce kimseye terapi akmayı haklı göstermek zorunda olmadığınızı unutmayın.

Konuşmak istediğiniz bir şey olduğunu düşünüyorsanız, açık ve anlaşılır olmak yardımcı olabilir. Kırık bir koldan utanmayacağınız gibi ruh sağlığınızda yaşadığınız sorunlardan da utanmanıza gerek yok. Hatta diğer insanlarla neden terapi aldığınızı paylaşmanıza da gerek yok. Bunun yerine, yaşamın getirdiği stresle başa çıkmak ve hayatın zorluklarına karşı daha donanımlı hissetmek için terapi aldığınızı söylemeniz yeterli olacaktır.

Terapistiniz Her Zaman En İyisini Bilir

Terapistiniz daha profesyonel bir eğitim almış olsa da yine de kendi hayatınızın uzmanı sizsiniz. Terapinin sizin için uygun olup olmadığına, belirli bir terapistin sizin için uygun olup olmadığına ve aldığınız tavsiyenin sizin için doğru olup olmadığına siz karar verirsiniz. Terapiye başlamayı düşünüyorsanız, öncesinde kendinize şu soruları sormanız gerekir;

• Bu terapiden ne elde etmek istiyorsunuz?
  • Terapiye başlamak için ne bekliyorsunuz?
  • Hayatınızda neyi değiştirmek ya da farklı görmek isteyebilirsiniz?

Günün sonunda, terapi kendinizin en iyi versiyonu gibi hissetmekle ilgilidir. Bunun nasıl bir his olduğunu ve oraya ulaşmak için ne yapmanız gerektiğini yalnızca siz bilirsiniz. Öyleyse her şeyden önce kendi isteğinizle hareket edin, sorunlarınızın derinine inin ve hayatı dolu dolu yaşamanın nasıl bir his olduğunu hayal ederek kendiniz için adım atmaya başlayın!

Alanında uzman ve deneyimli kadrosuyla Psikologofisi, daha sağlıklı günler için hep yanınızdadır. Psikolojik desteğe ihtiyaç duyduğunuz her an, uzman psikologlarımızdan online terapi olabilir, alanında uzman isimlerle birlikte sağlıklı ve mutlu günlerinize tekrardan kavuşabilirsiniz.

Eren Artun Ergül Profil Fotoğrafı
Eren Artun ErgülPsikolog4 Şubat 2022