İletişim: [email protected]
psikologofisi.com destek

Doğum Sonrası Depresyon Babaları da Etkiliyor

Yeni Zelanda’da yapılan bir araştırmaya göre eşi hamile olan ya da yeni doğum yapmış olan baba olmuş kişiler doğum sonrası depresyondan etkilenebiliyor.

Artık günümüzde tıptaki ve psikoloji dünyasındaki gelişmeler ışığında annelerde görülen doğum sonrası depresyon için birçok tedavi olanağı görebiliyorken bu oran iş babalara geldiği zaman düşüyor. Babaların da depresyon riski altında olduğu gerçeği göz önünde bulundurulursa onların da uygun tanı ve tedavi yöntemlerine erişimi aile sağlığı için oldukça önemlidir.

Doğum Öncesi ve Sonrası Depresyon

JAMA Psychiatry dergisinin Şubat sayısında sonuçları yayınlanan, 3500’den fazla babanın katıldığı araştırma doğum öncesi ve sonrası depresyon dönemlerini babaların gözünden değerlendiren en kapsamlı ve başarılı araştırmalardan biri olarak kabul ediliyor.

Kadınlarda doğum öncesi ve sonrasında depresyon görülme oranının %20’ler seviyesinde olduğu belirtilen araştırmada bu durumun hamilelik ve doğum sırasında gerçekleşen hormonal değişikliklerden, hamileliğin planlanmamış olması, aile içi şiddet, sosyal ve ekonomik destek mekanizmalarının eksikliği gibi dışsal faktörlere de bağlı olduğu belirtiliyor.

Yeni Zelenda’da bulunan The University of Auckland’dan araştırmayı yürüten Lisa Underwood, araştırma sonuçlarına göre erkeklerde doğum öncesi depresyon görülme oranının %2.3, doğum sonrası depresyon sıklığının ise %4.3 olduğunu belirtiyor. Araştırmacılar bu oranların her ne kadar kadınlarda görülen depresyon oranının oldukça altında olsa da, aile ve toplum sağlığı için ciddi sonuçlar doğurabileceğini belirtiyor.

Babalarda görülen doğum öncesi ve sonrası depresyonun aile için finansal zorluklardan çocuk gelişimine kadar birçok negatif etkiyi de beraberinde getirdiğine dikkat çeken araştırmacılar, doğum öncesinde babalarda görülen depresyonun temel nedenlerinin stres ve hamilelik sürecindeki zayıf sağlık koşulları olduğunu belirtirken doğum sonrasında ise; stres, ilişkilerdeki bozulma, işsizlik ve önceki depresyon öykülerinin etkili olduğunu aktarıyorlar.

Anneler kadar babaların da çocuğun sağlıklı gelişiminde büyük etkisi olduğuna dikkat çeken araştırmacılar sağlıklı bir aile hayatı için her iki ebeveynin de psikolojik olarak sağlıklı olmasının ve birbirleriyle iletişim kurabilmelerinin önemini hatırlatıyorlar.

Doğum sonrası depresyon yaşadığınızı ve bunun aileniz içinde de yansımalarını görüyorsanız alanında uzman psikologlarımız size konu ile ilgili online psikolojik destek sağlayabilirler. Online terapi almak için ve online psikologları görmek için psikologofisi.com'u ziyaret edebilirsiniz.

Tarih : 20.02.2017
Yazar :

Psikolog

Musa İbrahim Övgün

Kullanıcı Yorumları

Bu sayfada yer alan yorumlar, ilgili uzmanın doğrudan veya dolaylı talebi ve/veya ricası olmaksızın, ilgili kişi tarafından bağımsız olarak yazılmaktadır. Psikologofisi.com'un temel amacı psikoloji alanında halkın bilinçlenmesini sağlamaktır. Psikologofisi.com bir başvuru hizmeti değildir ve herhangi bir Sağlık Hizmeti Sağlayıcısını tavsiye etmemektedir veya desteklememektedir.

Bir dakikada
psikoloğa bağlanın