duxet antidepresan

Duxet

Duxet etken maddesi duloksetin olan bir antidepresan ilaçtır.

Depresyon, yaygın anksiyete bozukluğu, sosyal anksiyete bozukluğu, panik bozukluk ve kronik ağrı gibi durumların tedavisinde kullanılır.

Duloksetin, beyindeki serotonin ve noradrenalin adı verilen kimyasalların dengesini etkileyerek depresyon ve anksiyeteyi azaltır.

İlaç; opak beyaz gövde veya opak lacivert kapaklı sert jelatin kapsüllerden meydana gelmektedir.

28 kapsüllük ambalajlarda piyasada yer almaktadır.

Duxet tablet yetişkinler için:

• Depresyon yaşama,

• Diyabete bağlı nöropatik ağrı çekme

• Genel anksiyete bozukluğundan kaynaklanan sonu gelmeyen endişe ve kaygı hali

• Fibromiyalji (Özellikle sırt, boyun ve omuzlarda belirgin olarak kendini gösterebilen ve tüm

vücutta görülebilen, halsizliğin de eşlik edebileceği ağrı benzeri durumu içeren rahatsızlık. Bir tür kas-iskelet sistemi hastalığı olarak bilinmektedir.)

• Kronik ağrılar (kemikler ve eklemleri kapsar)

gibi durumlar için kullanılmaktadır.

İlaç, depresyonu veya anksiyetesi olan bireylerde iki haftalık süreyi takiben etkisini göstermeye başlar.

Bu süreç 2 ila 4 haftayı da bulabilmektedir.

Duxet Etken Maddesi Nedir?

Duxet'in etken maddesi duloksetin hidroklorürdür. Duloksetin, serotonin ve noradrenalin geri alımını inhibe eden bir selektif serotonin-noradrenalin geri alım inhibitörü (SNRI) olarak sınıflandırılan bir bileşiktir.

Bu etkisi sayesinde, beyindeki serotonin ve noradrenalin seviyelerini artırarak duygu-durum bozukluklarını ve anksiyeteyi düzenlemeye yardımcı olur.

Etken Maddesi Duxet ile Aynı Olan İlaçlar

Duxet'in etken maddesi duloksetin olduğundan, duloksetin içeren diğer ilaçlar da benzer etkilere sahip olabilir. Bunlardan bazıları şunlardır:

• ZEDULOX kapsül
  • NEXETIN kapsül
  • LODUX kapsül
  • KOMOX kapsül
  • DYLOXIA kapsül
  • DUXALTA kapsül
  • DULOXX kapsül
  • DULESTER kapsül
  • DULAXAT kapsül
  • DOSETIA kapsül
  • DOLETIN kapsül
  • CYMBALTA kapsül

Duxet Antidepresan Mı?

Duxet bir antidepresan ilaçtır. Duloksetin, beyindeki serotonin ve noradrenalin seviyelerini artırarak depresyon, anksiyete ve diğer psikiyatrik bozuklukların tedavisinde kullanılır.

Ancak bilinmesi önemlidir ki bu ilacı kullanmadan önce bir uzmana danışmanız ve doğru bir  reçete almanız gereklidir.

Duxet Nasıl Kullanılır?

Duxet'i doktorunuzun önerdiği şekilde kullanmalısınız. Genellikle günlük bir doz olarak ağız yoluyla alınır.

İlacın dozu tedavi edilen duruma, hastanın özelliklerine ve tedaviye yanıtına bağlı olarak değişebilir. Talimatları dikkatlice izleyin ve doktorunuzun tavsiyelerine uymalısınız.

Duxet'i düzenli olarak kullanmanız gerekebilir ve ilacı kesinlikle ani olarak kesmemelisiniz.

Daima doktorunuzun veya eczacınızın talimatlarına göre hareket etmelisiniz.

Aşağıda Duxet tabletin kullanım alanları için önerilen versiyonlarını bulabilirsiniz.

Depresyon, Diyabetik Nöropatik Ağrı, Fibromiyalji ve Kronik Ağrının Tedavisi İçin:

Önerilen doz günde bir kez 60 mg’dır (2 Duxet kapsül).

Genel Anksiyete Bozukluğunun Tedavisi İçin:

Genel bakınca ilacın başlangıçtaki dozajı günde bir kere 30 mg’dır. Hastaların büyük bir kısmında, daha sonra günde bir kez 60 mg dozu ile tedaviye devam edildiği görülebilmektedir.

Bireylerin bünyelerinin ilaca vermekte olduğu tepkiler kritik önem arz etmektedir.

Dozaj günde 120 mg’a dek ayarlanabilir.

Bütün ve su ile yutulması önerilen bir ilaçtır.

Duxet Kullanmadan Önce Bilinmesi Gerekenler

Duxet'i kullanmadan önce aşağıdaki bilgileri dikkate almanız önemlidir:

Tıbbi Durumlar:

Duxet kullanmadan önce mutlaka kalp problemleri, yüksek tansiyon, karaciğer veya böbrek hastalığı gibi mevcut tıbbi durumlarınızı doktorunuza bildirmeniz gereklidir.

Ayrıyeten, epilepsi, bipolar bozukluk, kanama bozuklukları veya göz problemleri gibi özel durumlarınız varsa doktorunuzla konuşmalısınız.

İlaç Alerjileri:

Duloksetin veya Duxet'in diğer bileşenlerine karşı bir alerjiniz varsa, Duxet'i kullanmamalısınız.

Diğer İlaçlarla Olan Etkileşim:

Duxet tablet, diğer ilaçlarla etkileşime girebilen bir ilaçtır.

Bu nedenle; reçeteli, reçetesiz veya bitkisel ürünler de dahil olmak üzere kullandığınız tüm ilaçları doktorunuza eksiksiz ve öyküsüyle birlikte bildirmeniz gerekmektedir.

Özellikle de MAOI (monoamin oksidaz inhibitörleri), tramadol veya triptanlar gibi ilaçlarla Duxet'i birlikte kullanmamanız önemle vurgulanan bilgiler arasında yer almaktadır.

Duxet Kaç Mg? Kutusunda Kaç Tane Var?

Duxet farklı dozlarda mevcut olabilir. Genellikle,

• Duxet 30 mg
  • Duxet 60 mg
  • Duxet 90 mg kapsül formlarında piyasada bulunur.

Duxet’i kaç mg dozunda kullanmanız gerektiği tedavi edilen duruma, özelliklerinize ve doktorunuzun tüm koşullarınızın değerlendirmesine bağlı olarak kişiden kişiye değişkenlik gösterecektir.

Duxet'in kaç tane kapsül içeren kutularda satıldığı, üretici ve ülke gibi faktörlere bağlı olarak değişebildiği de hatırlatılması gereken bir diğer detaydır.

Duxet Çocuklarda Kullanılabilir Mi?

Duet’in çocuklarda ve ergenlerde kullanımına ilişkin yeterli güvenlik ve etkinlik verileri bulunmamaktadır.

Bu nedenle, Duxet tabletlerin çocuklarda kullanımı konusunda doktorunuzla görüşmeniz önemlidir.

Önemli Detaylar:

İlaç normal olarak görülebilen çocuklar ve 18 yaş altı ergenlerde kullanılmamalıdır.

Bu ve benzeri ilaçlar 18 yaş altındaki hastalarda kullanıldığında intihar girişimi, intihar düşünceleri ve düşmanlık hissi gibi yan etkiler yaratabileceğinden, daha büyük problemlere neden olabilmektedir.

Duxet’in çocuklarda kullanımı doktorunuzla konuya ilişkin yapacağınız görüşmeye istinaden, uzman bir hekimin onayı ile olmalıdır.

Duxet antidepresanın çocuklarda veya ergenlerdeki büyüme çağı üzerinde gerçekleşen olumsuz etkilerinin henüz yeterince veri ışığında kanıtlanmadığı da bir diğer konudur.

Duxet'in Yaşlılarda Kullanımı

Yaşlılarda Duxet kullanımı, doktorunuzun değerlendirmesine ve yönlendirmesine bağlı olarak yapılmalıdır.

Yaşlı hastalarda ilacın doz ayarlaması ve dikkatli izlenmesi gerekebilir.

Yaşlı bireylerin genellikle diğer sağlık sorunlarının olması, konuya karşı daha titiz yaklaşım gerektirir.

Duxet Bağımlılık Yapar mı?

Duxet kullanımıyla ilgili bağımlılık riski düşüktür. Fakat ilacı reçete eden doktorun talimatlarına uyulmaması ve dozu düzenli olarak kullanmamak risk teşkil edebilmektedir.

Duxet ilaç kullanımını aniden kesmek yerine doktorunuzun önerdiği şekilde dozu azaltarak bırakmanız gerekmektedir. Doz azaltma sürecinde doktorunuz size rehberlik edecektir.

Duxet Cinsel İşlev Bozukluğuna Sebep Olur Mu?

Duxet'in bazı kullanıcılarda cinsel işlev bozukluklarına yol açabilme potansiyeli vardır.

Bu yan etkiler arasında libido azalması, orgazm güçlüğü veya erektil disfonksiyon yer alabilir. Bu etkiler herkeste ortaya çıkmaz, ancak bazı hastalarda cinsel işlevi etkileyebilir.

Eğer cinsel işlev bozukluğu yaşarsanız, doktorunuzla konuşarak alternatif tedavi seçeneklerini değerlendirebilirsiniz.

Duxet Kilo Aldırır Mı?

Duxet kullanımının bazı kişilerde kilo artışına neden olabileceği bildirilmiştir.

Bu yan etki, ilacın beyindeki serotonin ve noradrenalin seviyelerini etkileyerek iştah kontrolünü etkilemesiyle ilişkilendirilebilir.

Ancak her bireyin vücut tepkisi farklı olduğundan, Duxet'in kilo artışına neden olma olasılığı herkes için aynı seviyelerde değildir.

Eğer kilo artışı yaşarsanız, bunu doktorunuzla paylaşarak uygun yönetim ve tedavi stratejileri üzerine destekli biçimde çalışabilirsiniz.

Duxet Uyku Yapar Mı?

Duxet bazı kişilerde uykulu hissetme, uyku düzeninde değişiklikler veya uyku problemleri gibi etkiler yapabilir.

Eğer Duxet kullanırken uyku problemleri veya aşırı uyku hali yaşıyorsanız, bu durumu doktorunuzla paylaşmalı ve uyku düzeninizi yönetmek için tavsiyeler almalısınız.

Duxet Ne Kadar Sürede Etki Eder?

Duxet'in etkileri bireyden bireye değişebilir ve tedavi süreci kişisel farklılıklara bağlı olarak değişebilir. Genellikle Duxet'in terapötik etkileri başlamadan önce birkaç hafta sürebilir.

İlacın tam etkisini görmek için sürekli ve düzenli bir kullanım gereklidir.

Duxet Hangi Durumlarda Dikkatli Kullanılmalıdır?

Duxet kullanırken aşağıdaki durumlarda dikkatli olmanız gerekmektedir:

İntihar Düşünceleri ve Davranışları:

Duxet veya diğer antidepresan ilaçlar, intihar düşüncelerini artırabilme potansiyeline sahiptir. Bu nedenle, başlangıçta veya doz değişikliklerinde intihar düşünceleri veya davranışları gözlemlemeniz durumunda derhal doktorunuza başvurmanız önemlidir.

Bipolar Bozukluk:

İlaç, bipolar bozukluğun manik dönemini tetikleyebilir. Bipolar bozukluk öyküsü olan kişilerde veya mani semptomları olan kişilerde dikkatli kullanılmalıdır.

Kanama Riski:

Duxet antidepresan ilacı, kanama riskini artırabilir. Kanama bozukluğu olan veya antikoagülan (kan pıhtılaşmasını önleyici) ilaçlar kullanan kişilerde dikkatli olunmalıdır.

İdrar Tutma Problemleri:

Duxet ilaç, idrar tutma problemlerini veya prostat büyümesini kötüleştirebilir. Bu durumu olan bireylerde dikkatli kullanılmalıdır.

Göz Problemleri:

Duxet kullanımıyla birlikte göz problemleri ortaya çıkabilir. Özellikle glokom (göz içi basıncının yüksek olduğu durum) veya yüksek göz içi basıncı öyküsü olan kişilerde göz sağlığı özenle izlenmelidir.

Duxet Hangi Durumlarda Kullanılmamalıdır?

Duxet aşağıdaki durumlarda kullanılmamalıdır:

• Duxet veya Duloksetin bileşenlerine alerjisi olan kişilerde kullanılmamalıdır.
  • MAOI (monoamin oksidaz inhibitörleri) grubu antidepresanlar veya MAOI ile tedavi gören kişilerde Duxet kullanılmamalıdır.
  • Duxet ve MAOI ilaçları birlikte kullanmak ciddi etkileşimlere yol açabilir.
  • Linezolid veya metiltiyazid gibi ciddi etkileşimlere neden olabilecek diğer ilaçlarla birlikte Duxet kullanılmamalıdır.

Duxet Açken Mi Kullanılır, Tokken Mi?

Duxet genellikle yiyeceklerle birlikte alınabilir. Yemeklerle birlikte alınması, mide rahatsızlıklarını azaltabilir. Doktorunuz, sizin için en uygun alım şeklini belirleyecektir.

Duxet Hangi İlaçlar ile Beraber Kullanılamaz?

Duxet aşağıdaki ilaçlarla birlikte kullanılmamalıdır:

Monoamin Oksidaz İnhibitörleri (MAOI):

Duxet ile MAOI ilaçlarının birlikte kullanılması ciddi bir etkileşime neden olabilir. Bir MAOI ile tedavi görüyorsanız veya son 14 gün içinde bir MAOI kullanmışsanız, Duxet kullanmamalısınız.

Linezolid:

Linezolid adlı bir antibiyotik ile Duxet arasında ciddi bir etkileşim olabilir. Bu kombinasyondan kaçınılmalıdır.

Metiltiyazid:

Metiltiyazid adlı bir diüretik ilaç ile Duxet arasında da olumsuz etkileşimler olabilir. Birlikte kullanılmamalıdır.

Duxet Yan Etkileri Nelerdir?

Duxet kullanımı bazı kişilerde yan etkilere yol açabilir. Yan etkiler kişiden kişiye değişebilir ve şiddetleri farklılık gösterebilir. En sık bildirilen yan etkiler şunlardır:

• Bulantı, kusma ve mide rahatsızlığı
  • Sersemlik veya baş dönmesi
  • Uyku hali veya uykusuzluk
  • Terleme artışı yaşanması
  • Cinsel işlev bozuklukları
  • İştah artışı ve kilo değişiklikleri
  • İdrar yapma problemleri
  • Kabızlık veya ishal
  • Halsizlik veya enerji kaybı

Bunlar sadece bazı yaygın yan etkilerdir. Daha ciddi veya endişe verici yan etkiler de ortaya çıkabilir. Eğer Duxet kullanırken herhangi bir yan etki fark ederseniz, derhal doktorunuzla iletişime geçin.

Duxet Doz Aşımı

Duxet'i önerilen dozda kullanmak gereklidir ve dozu aşmak veya reçetede belirtilenden daha fazla kullanmak önerilmez.

Duxet doz aşımı durumunda ciddi yan etkiler ortaya çıkabilir.

Doz aşımı belirtileri arasında: şiddetli baş dönmesi, bayılma, kusma, hızlı kalp atışı, aşırı uyku hali, kas titremeleri ve nöbetler yer alabilir.

Doz aşımı durumunda hemen acil tıbbi yardım almanız önemlidir.

Şebnem Akı KaraoğluUzman Psikolog18 Mayıs 2023