Online Terapi Nedir? Neden Tercih Edilir?

Online Terapi Nedir?

Online terapi, profesyonel ruh sağlığı hizmet ve desteğinin internet üzerinden sunulduğu, yeni bir yaklaşımdır. E-terapi, teleterapi ve e-danışmanlık olarak da bilinmektedir. Psikologofisi.com online terapi platformundaki uzmanlarımız ruh sağlığı alanında eğitim almış psikoterapi konusunda uzmanlaşmış kişilerdir.

Online terapi; sesli, anlık mesaj ve video görüşme yoluyla gerçekleşmektedir. Danışan ve terapist arasındaki bu etkileşimler online terapi deneyimine uygun olarak tasarlanmış, güvenliği sağlanmış platformlarda yapılmaktadır. Bireysel psikoterapi, çocuk ve ergen psikoterapisi, çift ve aile terapisi, cinsel terapi alanlarında profesyonel destek alabilirsiniz.

İletişimin Yeni Hali, Online Terapi

İnsanlar olarak sosyal bir dünyada yaşıyoruz. İletişim çağında bu sosyal dünya daha da karmaşık ve hızlı iletişimlerin gerçekleştiği bir hâl alıyor. İlişkilerde bireylerin birbirinden farklı istek ve ihtiyaçları olabiliyor. Çoğu zaman bu isteklerin ardındaki fiziksel veya duygusal nedenleri fark edemiyoruz. Ancak işler zorlaştığında kimsenin ulaşamayacağı kendiniz ile baş başa kalıp, kendinizi yalnız hissedebiliyorsunuz. İnsanların psikolojik ihtiyaçlarının nelerden oluştuğu ile ilgili bilim insanlarının çeşitli görüşleri bulunuyor. Bahsi geçen bu ihtiyaçların karşılan(a)maması kişide, tatminsizlik ve eksiklik duygusuna yol açıyor. Bu yüzden insanoğlu ihtiyaçlarını gidermek için çeşitli yollara başvuruyor.

Günümüzde teknolojinin gelişmesi ve internet hizmetlerinin yaygınlaşması ile birlikte hayatımızdaki çoğu faaliyet ve etkinliğin internet tabanlı uygulamalarını tercih ediyoruz. Alışveriş, iletişim, eğlence ve daha diğer birçok alanda bu çözümler yaygınlaşıyor.

İnternetten bir ürün veya hizmet satın alacak herkes gibi, alışveriş ederken bilmeniz gereken birkaç kırmızı çizginiz olması gerekiyor. Eğer sitenin ardında belirli bir şirket varsa ve kaliteli bir tasarımla birlikte sağlam bir yazılım altyapısına sahip ise alışveriş için ilk güven sağlanmış oluyor. Bu durum birkaç link tıklaması ile öğrenilebilecek bir faktördür. Online terapi sitesi, alanında uzman terapistlerin uygun fiyatla danışmanlık sunan sistemlerdir. CV’leri araştırılıp resmi onaylı diplomaları kabul edilen kalifiye terapistler tarafından uygun fiyatlı danışmanlık sunar. Psikologlar kendi bünyesinde istihdam edilmeyip online psikologlar ile danışanları buluşturan online terapi platformları yaygınlaşıyor.

Birisiyle konuşmanız gerekiyorsa, eğitimli ve kendi alanlarında uzman, gönüllü online psikologlar ile online terapi hizmetleri tatil günü, gece ve gündüz demeden duygusal destek sağlıyor. Sizi çok iyi anlayabilecek uzmanlarla tanışmak artık çok kolay ve imkan dahilinde. Terapi hakkında daha çok bilgi almak için "Terapi Nedir, Nasıl Yapılır ve Ne İşe Yarar?" blog yazımızı okumanızda fayda var.

Neden Online Terapiyi Tercih Etmeliyiz?

Online terapi yönteminin tercih edilmesinin çok çeşitli sebepleri bulunuyor. Online terapiyi yüz yüze terapiden ayıran en temel özelliği; zaman, mekan ve terapi ortamının çok esnek seçenekli olması kabul ediliyor.

Ulaşım ve İkamet Sorunu Yok;

Kırsal kesimde yaşayan ve genelde büyük şehirlerde bulunan terapistlerden uzak şehir ve kasabalarda yaşan insanların terapi için ulaşım zahmetine ve masrafına katlanarak yüz yüze terapiye başlaması ve seanslara devam etmesi sorun oluşturmaktadır. Fakat online terapi yönteminde kalifiye online psikologtan fiziksel olarak ne kadar uzakta olursanız olun terapi seansları sorunsuz bir şekilde devam edebilmektedir.

Çünkü coğrafi konum farklı olsa da uygulamalar aracılığı ile iletişim çok kolay ve hızlı olmaktadır. Bu avantaj sayesinde birçok kişi online terapi yöntemini tercih ediyor.

Engelliler İçin Kolaylaştırıcı Çözüm;

Yürüyemeyen birisi veya farklı bir fiziksel engeli olan birey, yüz yüze terapist ofisini ziyaret etmek için oldukça zorlanır. Hatta ona destek vermek için en az bir kişi daha meşgul olur. Destek almak isteyen engelli veya dış dünyaya çıkmaya çekinen kişi farklı bir terapist arayışına girdiğinde ise yine bu arayış ona çok meşakkatli bir durum haline dönüşecektir. Online terapi bu sorunu ortadan kaldırarak engelli kişiyi zor bir yolculuktan kurtarır.

İletişim Kurmakta Zorlanan Kişilere Yardımcı;

Bazı insanlar normal hayatlarında hiç konuşamaz veya yabancı insanlarla yüz yüze konuşmakta zorluk çekerler. Bu özelliklerinden dolayı psikologla konuşmakta ve sorunlarını anlatmakta yetersiz kalırlar. Online terapi, sözlü iletişim sorunları olan herkesin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlayan alternatif bir iletişim biçimine sahiptir. Online psikolog sayesinde kişiye özel açılmış oturumlarda birey, kendini rahat hissedecek ortamda bulunduğu için iletişim kurma sorunu büyük ölçüde çözülmüş olacaktır.

Kendi Zaman Diliminize Göre Randevu İmkanı;

7 gün 24 saat boyunca online psikolog ile görüşme imkanınız bulunmaktadır. Geleneksel yüz yüze terapilerde günlük mesai içinde görüşme yapılabildiği için yoğun bir iş / eğitim hayatınız varsa programınıza uydurmak biraz zor olabilir. Fakat online terapi sisteminde çok fazla online psikolog olduğu için kendi programınıza uyan bir uzman bulmak çok kolay ve hızlı olacaktır.

Gizlilik Ölçülerinizi Kendiniz Belirleyin;

Maalesef günlük hayat akışı içinde insanların şahsi ve psikolojik sorunlarını ikinci bir kişiyle paylaşması hiç de kolay olmamaktadır. Psikolojik danışmanlık merkezlerine giden, destek almak isteyen insanlar bu merkezlerde görünmek istememektedirler. Sosyal konumu gereği bu tip yerlerden destek aldığının bilinmesini istemeyen birçok birey bulunmaktadır. Online terapi ile tanışacağınız online psikolog, kimlik bilgilerinize ihtiyaç duymadan sorunlarınızı dinler, sizinle ortak bir çalışma yürüterek bu sorunlara çözüm bulmanızda yardımcı olur. Tüm bu görüşmeler tamamen gizlilik altında ve güvenli bir şekilde yapılmaktadır.

Düşük Maliyetli Online Terapi;

Online psikolog ile görüşmek yüz yüze psikolog ile görüşmekten daha az maliyetlidir. Çünkü online psikologların çoğu evden veya ofislerinden hizmet vermektedirler. Öte yandan online psikologlar, hizmet maliyetlerini düşük tuttuklarından dolayı ticari giderlerini daha kolay karşılar ve bunun sonucunda önemli hayat sorunları hakkında danışanlarına yardımcı olmaya odaklanırlar. Daha fazla bilgi almak için "Online Terapiye Başlamanız İçin 5 Neden" yazımızı okuyabilirsiniz.

Kendinize Yardımcı Olun

Bunun gibi örnekleri artan sayıda bireyin online terapi teknolojisine dayanan psikoterapiyle sıklıkla ilişkilendirilen özellikleri takdir etmesinin birçok nedeni bulunuyor. Özgürce ulaşılabilen, tamamen size bağlı olarak kimliğinizi ve sosyal konumunuzu deşifre etmeden psikologla konuşmak istiyorsanız online psikolog seçimine başvurabilirsiniz.

Kendinize iyilik yapmak için bir nedeniniz var!

Unutmayın birey olarak kendi değerinizi önce siz kendinize verirseniz, siz perspektifinizi, bakış açınızı değiştirirseniz her şey yoluna girer. Psikologofisi.com'da her zaman sizi anlayıp dinleyecek bir uzman olduğunu unutmayın. Şimdi online psikologlar arasından size uygun olanı seçerek bir dakika içinde konuşmaya başlayabilirsiniz.

Eren Artun Ergül Profil Fotoğrafı
Eren Artun ErgülPsikolog20 Mayıs 2019