Kızımdam ayrı kalmak..
Merhabalar, 4 yaşında bir kızım var. Ben polislik mülakatlarına girdim, güzel de geçti. Eğer kazanırsam 4 ay eğitim 1 ay staj 4 ay eğitim şeklinde bir eğitim dönemi olacak. 1 aylık stajda kızımın yanında olabileceğim. Kızıma bazen bahsediyorum. Bu süreçte anneannesiyle kalacak, en güzel bağ kurduğu kişi o, dedesine de çok düşkün. Fakat içim daralıyor bencillik ettiğimi düşünüyorum, kötü bir anne olduğumu düşünüyorum. Bir yandan daha güzel olanakları olacak ama bu eğitim dönemi kızımı kaybetmekten uzaklaşmasından çok korkuyorum. Lütfen bana bir akıl verin benim yaptığım şey yanlış mı..
22 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Çocuğunuzla aranızdaki sevgi bağı ona yeterince hissettirdiğinizde kaybolmayacak bir bağdır. Çocuklar annesi tarafından ne kadar sevildiğini ve önemsendiğini unutmazlar. Bu nedenle araya mutlaka özlem girecektir ama önemli olan anne-çocuk bağınızın sağlam olmasıdır. Yeter ki ona gideceğinizi anlatırken 'Bunu senin için yapıyorum.' dememeye çalışın. Çünkü bilinçdışında bu sürecin yani uzak kalmanızın sorumlusu olarak kendini görmesine neden olabilir. Bazen güzel şeyleri elde etmek için fedakarlık yapmak gerekebilir fakat bu sürecin geçici olduğunu ve kızınızla sonunda güvenilir bir geleceğin sizi beklediğini düşünmek size iyi hissettirebilir. Kötü bir anne olmak bir yana, ayakları yere sağlam basan ve bunun için gerekli fedakarlıkları yapan bir anne olduğunuzu hatırlatabilirsiniz kendinize. Ayrıca bazen bir parça bencillik yapmanın, kendinizi düşünmenin bir zararı yoktur. Siz iyi olacaksınız ki ona iyi gelebilesiniz :) Hayırlısı olsun şimdiden.
22 Ağustos 2021