• Soru Sor
• Sevgilim dışında hayatıma giren çıkan insanlarla artık bir şeyler yaşayınca aşırı suçlu hissediyorum
Sevgilim dışında hayatıma giren çıkan insanlarla artık bir şeyler yaşayınca aşırı suçlu hissediyorum
Merhaba 24 yaşındayım şuan bi erkek arkadaşım var ki ilk erkek arkadaşım da hayatıma giren çıkan insanlar oldu şu zamana kadar fakar hiçbiriyle biseyler yaşamadım şuan da da yaşadıktan sonra o kadar suçlu hissediyorum ki kendimi iki 3 gün kendime gelemiyorum.Ayrica sevgilimin güven vermediğini düşünüyorum buna rağmen nasıl böyle şeyler yaşayabiliyorum anlamıyorum.ne yapabilirim bilmiyorum.Bana biraz dikir verebilir mısınız teşekkür ederim
28 Haziran 2023

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, sevgilinizin size güven duygusu hissettirmemesine rağmen siz ilişkiniz varken başkasıyla olan yaşantınızdan nasıl kendinize gelmenizin bile zor olduğuna ilişkin bir sorunuz var anladığım kadarıyla. Umarım doğru anlamışımdır. Geçmişte de hayatınızda birilerinin olduğunu söylediniz ama galiba içinizde bulunduğunuz durum gibi değildi. İnsan hayatındaki ufacık bir değişikliğe bile tepki verebilir. Ve değişiklikler de olumlu veya olumsuzda olsa genellikle sadece kaygı oluşturur. Geçmiş yaşantınızın üstüne ekstra bir şey daha eklenmiş, bu da bir değişikliktir. Bununla birlikte sizin öykünüzü net bilemediğim için başka düşüncelerimi de aktarmak isterim; belki bu hayatınıza giren kişilerle bir şeyler yaşamak size kendinizi sorgulatıyor olabilir. Belki bu durumun sizi değiştirdiğini veya değiştirebileceğini, nereye varacağınızla ilgili varsayımlarınız korkutuyor olabilir. Sevgilinizin size güven vermemesi durumunda bile kötü hissediyor olmanızın sebebi başkasının davranışının sorumlusu olmamanızdan kaynaklı olabilir, insan çoğunlukla kendi davranışında sorumluluk algılar ve sorgulamalarda bulunur. Bu durumu sizin sorununuzu hayatınızla uygun şekilde bağlayabilecek uzman birisiyle de daha hızlı çözebilirsiniz çünkü belki bu düşüncelerinizin altında çok yıpratıcı inançlar da olabilir ki bunlar tespit edilmelidir. Ya da bunun dışında öykünüzü tamamen bilmeden kendi yorumlarıma göre şöyle bir şey önerebilirim. Hayatta hiçbir canlı mükemmel değildir. Burası cennet değil, yaşamın ta kendisi. Hatalarımız olabilir ve bu hatalar karakterinizin belirleyicisi olmamalıdır. İnsanoğlunun uyum yeteneği çok kuvvetlidir o yüzden çabuk gelişip üretebiliyoruz. Bu uyum yeteneği, bize farklı koşullarda çeşitli tepkiler vermemizi sağlıyor o nedenle bizim karakterimizle ilgili katı sınırlar genellikle olmamaktadır lütfen bunu hatırlayın, sizin bu koşullarda yaptığınız davranışlar sizin kim olduğunuzu tamamen belirlemeyecektir. Bununla birlikte bazen insan düşünemiyor düzgün şekilde, nereye savrulduğunu göremiyor o yüzden kendinizle bağınızı kaybetmemeniz için de zorlandığınız durumları tüm detaylarıyla, duygular ve düşüncelerinizle aktarmaya çalışın, yazı yazmakta zorlanan biri bile olsanız kendinizle ilgili bir şeyler yakalayabilirsiniz bu aktarım sırasında. Aktarmanın önemi de, içinize sıkıştırdığınız duygu ve düşünceler hazır olmadınız zamanda sağanak yağış gibi tepenize çökebilme ihtimalinden koruyabilmesidir.
29 Haziran 2023