• Soru Sor
• 4 yaşında kızım çok hırçın ve huysuz ne yapmalıyım
4 yaşında kızım çok hırçın ve huysuz ne yapmalıyım
Kızımı şöyle anlatayım, yapma dediğim şeylerin tam tersini yapan, kişilere rahatsızlık veren, yerinde durmayan istediği olmayınca sürekli ağlayan, karşısındakinin rahatsız olacağı hareketleri yapan. Mesela kuzeni var, 8 yaşında, onun kızabileceği hareketleri yapıp ağlamasına sebep olup, bundan sanki zevk alıyormuş gibi mutlu olan, yemekle arası olmayan başka çocuklarla hep kavga halinde ablasına babasına hep bir şiddet uygulayan parkta oyun oynayacağına benim yanıma gelip beni hep huzursuz eden yapma dediğim şeylerin aksine tersini yapan açıkçası. Tabiri caizse kötülükten beslenen bir hali olan bir çocuk. Annesi olarak maalesef sinirlerim o kadar yıprandı ki ona bağırdığımda kendimi canavar olarak görüyorum. Sadece ben değil anneannesi, teyzeleri, ablası, babası hep bir bağrış içindeyiz. Bu durum beni çok yıprattı, ne yapacağımı nasıl davranacağımı şaşırmış durumdayım. Lütfen bana bir yol gösterin ki bilinçli anne olmak ona bağıran bir anne olmamak istiyorum. Baba maalesef ilgisiz tek başıma bu durumun üstesinden gelemiyorum. Artık ne gibi bir yol izlemeliyim bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler....
10 Haziran 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, aslında çocuğun karakteri oluşmasındaki en büyük etken anne ve babadır. Sizin de bahsettiğiniz kadarıyla, aile içinde genel bir kavga söz konusu sanırım, bu çocuğunu ruh sağlığını direk olarak etkiliyor olabilir. Aile içinde yaşanan her kavga çocuğunuzun duygu durumunu hatta gelişimini etkilemektedir. Öncelikli olarak çocuğunuzdaki davranış problemlerini çözebilmek için anne ve babanın her şeyden önce ruhsal ve bedensel açıdan sağlıklı olabilmesi önemlidir. Aynı zamanda, sizin yaşadığınız stres, kaygı, kızgınlık veya yıpranmışlık duygularınız varlığını nedeniyle çoğunuza yeteri kadar destek vermiyor olabilirsiniz. Eğer çocuğunuz bu durumu yaşadığında ondan uzaklaşmayı seçiyorsanız problemlerinin daha da şiddetlenmesine yol açabilirsiniz. Yapabileceğiniz, en doğru davranış öncelikle kendi ruh sağlığını iyileştirmek ve çocuğunuza örnek olabilecek saldırgan davranışlardan uzak tutmak olacaktır. Daha sonra, davranışları devam ediyorsa, psikolojik destek almanızı öneririm.
13 Haziran 2021