Aldatan sevgilimi affettim
Benim liseden bu yana beş yıllık bir ilişkim oldu bu süreçte beni arkadaşımla aldatmıştı ben affetmiştim sonra biz yollarımızı ayırdık ve beni aldattığı kıza geri döndü benimde şu an bi ilişkim var ama bu durumu kendime yediremiyorum ve bu durumu düşünmek aklımı kaybettirecek sanki bana ne yapacağımı bilmiyorum çıkmazdayım küçük bir yerde yaşıyoruz sürekli karşılaşmak zorundayız.
29 Mart 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Olayları görme şekliniz verdiğiniz tepkilerle çok ilişkilidir. Bu bilişsel algı dediğimiz şeydir. Burada önemli olan sizi istila eden çarpıtılmış ama size mantıklı gelen takıntılı düşüncelerinizin analizini terapi sürecinde yapabilmenizdir, bakış açınız değişirse tepkileriniz değişir.
30 Mart 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Lise yıllarında ergenlik döneminin de etkisiyle karşı cins tarafından beğenilmek genellikle hepimizin hoşuna gidiyor. Ergenlikle birlikte değişen hormonların ve vücut yapılarının da etkisiyle lise yıllarında başlayan ilişkiler genellikle çabuk biterken bazıları da sizinki gibi uzun soluklu olabiliyor. Tabii bir ilişkinin uzun soluklu olabilmesi için en önemli olan unsurlardan biri de güvendir ve yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla siz de lise yıllarınızda biri tarafından beğenilmiş ve siz de onu beğenmiş, ona güvenmiş ve onunla uzun soluklu denilebilecek bir ilişki sürdürmüşsünüz. Ancak hoşlandığınız ve güvendiğiniz kişinin sizi aldatması ve bunu da sizin arkadaşınızla birlikte yapması sizi çifte hayal kırıklığına uğratmış olmalı. Affettiğinizi yazmışsınız ancak affetseniz bile maalesef bir kere kırılan güvenin tekrardan inşa edilmesi uzun zaman alabiliyor ve o güven tekrardan inşa edilse bile insanın içinde her zaman bir kuşku kalıyor. Siz de affetmiş olmanıza rağmen anladığım kadarıyla o kuşkudan dolayı ilişkinizi eskisi gibi sürdürememiş ve ilişkinizi bitirmişsiniz. Affettiğiniz kişinin tekrardan aynı insanla birlikte olması tıpkı özürdileyen bir çocuğun tekrardan aynı hatayı yapması gibi sizi öfkelendirmiş. Bu öfkenize yenik düşmemek ve şu anda var olan ilişkinizi sağlıklı bir şekilde sürdürebilmek için öncelikle eski ilişkinizin bittiğiyle yüzleşmeli ve ilişkinizin bittiğini kabullenmeli sonra da eski ilişkinizle sağlıklı bir şekilde vedalaşmalısınız. Bu noktada yüzleşme, kabullenme ve vedalaşma süreçlerini bir terapist eşliğinde yapmak sizin için güvenli olacaktır ve terapi sizin için yararlı olacaktır. Eğer bu süreçleri benim eşliğimde yapmak isterseniz sistem üzerinden çevrimiçi saatlerime bakarak size uygun gün ve saate randevu oluşturmanız yeterli olacaktır. Sağlıkla kalmanız dileği ile.. Hoşçakalın..
29 Mart 2021