bağımlılık yapan maddelerden kurtulmak istiyorum
23 yaşındayım çok erken yıllardır alkol alıyorum maalesef alkolden sonra daha uyarıcı ve uyuşturucu maddelere yöneldim yani kolay şeyler yaşamadım biliyorum sebep değil. Kendimi bile kaybetmişim 9 yıl boyunca yolda yüzüne bakmayacağım bir adamı sevmişim o beni üzmüş o üzdükçe ben yapmışım bir anda herkesden kopma isteğim geldi başarmaya çalışıyorum ama çok zorlamıyorum yani dışarı çıkmak istemiyorum insanlar ile konuşmak istemiyorum odamdan dışarı çıkmam istemiyorum sürekli dalgınım bırakalı 1 ay falan oldu her şeyi yani kaybettiğim her şeyi geri kazanmak istiyorum okul hayatım arkadaşlarım 1 kişi ile dahi konuşmuyorum yardımcı olur musunuz doktora gidip bunları nasıl söylesem bilemedim küçük şehir hem de utandım.
11 Mart 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Aylin Yıldızer
Merhabalar, bir ay evvel hiç bir destek almadan madde kullanımına son verdiğinizi yazmışsınız. Bu sizde ki gücünüzün ve kararlılığınızın göstergesidir. Dokuz yıllık sevgi bağınızın ise sizin daha evvel yaşadığınız sevgi tanımının tekrar değerlendirilmesi ve gelecek ilişkilerinizde aynı hayal kırıklıklarını yaşamamanız adına bir dönüm noktası olabilir. Evet zor bir süreç, ben sizin bu zor süreciniz atlatabileceğinize inanıyorum; bu anlamda yaşadığınız zorlukları aşabilmeniz için elimden gelen her türlü desteği vermeye hazırım. Siz de bu süreçte benden ya da meslektaşlarımdan destek almaktan imtina etmeyiniz. Sağlıcakla kalınız.
21 Mart 2021
Psikologofisi Uzmanı
Bu süreçte destek almaktan çekinmeyin burada utanılacak bir durum söz konusu değil merak etmeyin, nasıl bir hastalığı atlatmak için doktora başvurup ilaç sürecini tamamlamak gerekiyorsa, bağımlılıkta bir hastalıktır. Bırakma süreci ve sonrasında gereken takip çok önemlidir. 1 ay önce bıraktığınızı belirtmişsiniz tebrik ederim bu çok güzel bir başarı. Şimdi bu başarıyı daha kalıcı hale getirmek ve bu dönemi daha sağlıklı başa çıkma becerileri geliştirerek atlatmanız için profesyonel destek almaktan çekinmeyin.
12 Mart 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, bağımlılığın vücutta oluşturduğu kimyasal değişimlerden dolayı bu semptomların oluşması beklendik ve muhtemel, terapi ve ilaç desteği ile motivasyon kazanarak normal yaşantınıza dönmeniz gayet mümkün. Düzenli görüşme ve yonlendirmelerle güzel sonuçlar alırsınız. Sağlıcakla.
12 Mart 2021