Cinsel istismar
Merhaba, Ben 18 yaşında bir genç kızım. 5-6 yaşlarındayken uzun süreli bir cinsel tacize uğradım ve bunu kimseye anlatamadım. Suçluluk duygum hala geçmiş değil. Bunu uzun süre düşünmedim ama son zamanlarda bunu bana hatırlatacak olaylar yaşadım. Şimdi bir psikologla görüşmek istiyorum ancak hep bu tip vakalarda erken terapilerin önemli olduğunu okudum. Hala bu travmanın bende yol açtığı sorunları çözebilir miyim?
23 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Tanya Halkacıoğlu Can
Öncelikle yaşadığınız çok ağır ve zor bir travma evet, fakat aşılamayacak bir durum değil. En azından bu zamandan sonraki hayatınızı nasıl daha güzel, nasıl daha değerli yaşayabileceğiniz açısından beceri tekniklerini çalışabiliriz birlikte. Dediğiniz doğru, terapi görmezseniz ileride maalesef yıkımlarınız daha ağır boyutta olur. Siz neden suçlu olasınız ki? Seansa beklerim muhakkak, travmaları konuşuruz. Sevgiler:)
15 Eylül 2020
Tanya Halkacıoğlu Can
15 Eylül 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
Elbette çözebilirsiniz, mutlaka destek alın. Bizler her zaman yardımcı olmaya hazırız.
27 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
27 Nisan 2020
Eren Artun Ergül
Merhabalar ben psk Artun Ergül. Öncelikle yaşamış olduğunuz bu süreç için çok üzgün olduğumu söylemek istiyorum. Travmatik yaşantılar için erken önlem planı tabi ki önemli ancak hiçbir şey için geç kalmış değilsiniz. Her yaşta oldukça etkili terapi sürecine dahil olabilirsiniz. Seneler sonra çocukluk travmalarını ilk defa dile getiren epeyce danışanım oldu ve çok yol aldık terapilerle. Size yardımcı olmayı çok isterim. İyi günler dilerim. Sağlıkla kalın.
27 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Acilen destek almalısınız. Çözüm elbette var.
26 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle sizi tebrik etmek istiyorum, bu travmayla yüzleşmek isteyip bunun üstesinden gelmek için bizlere yazmanız bile o kadar büyük bir adım ki. Tabi ki geç değil. Bazen bazı danışanlarımız 15 yıl, bazen 20 yıl sonra bazı şeyleri hatırlayıp yüzleşebiliyor bu sorunla. Siz kendinizi ne zaman hazır hissederseniz size yardımcı olmak isteriz.
26 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, Öncelikle böylesine zorlu olay ve süreçlere maruz kaldığınız için sizin adınıza üzüldüğümü belirtmek isterim. Ne yazık ki istismar bir insanın hayatında yaşabileceği en zorlu olayların başında gelir. Fakat bahsettiğiniz gibi uygun ve güvenli bir terapi süreci; danışan ve terapistin çabalarıyla bu olayın etkilerini en aza indirmek mümkün. Psikoterapinin iyileştirici etkilerini, yaşanan olayın ardından kısa zaman sonra müdehale edildiğinde daha kısa sürde görmeyi bekleriz ama bu aradan uzun süre geçtiğinde etkisiz olacağı anlamına gelmez. İlaveten, sizin hikayenizde bahsettiğiniz zamansal aralığı pek de kısa olarak yorumlamıyorum. Dolayısıyla girmeyi planladığınız terapi sürecinden sonuç almakla ilgili endişenizin olmasına gerek olmadığını söyleyebilirim. Umarım kısa yanıtım yardımcı olmuştur, Konuyla ve kendiniz için daha detaylı, derinlemesine bir destek almayı düşünürseniz Uzmanlık alanım olan Travma Terapisi ile bu sürecinize destek olmak isterim. Saygı ve sevgi ile, Uzm. Psk. Âmine Güzel
26 Nisan 2020