Cocugum yemek yemıyor
Cocugum 2.5 yasında 6 ay once beyınden ameliyat oldu cocuguma yemek yedırırken zorlanıyorum hıc bırsey yemek istemıyor birçok şeyİ yerken gözlerını kapatarak aglayarak yıyor bizde ac kalmaması için tutarak yedırıyoruz ameliyattan öncede aynı sekıldeydı Ac bıraktıgımızda da mutsuz mızmız halsiz oluyor sadece cikolatayı seviyor ne yapmamız nasılyol izlememiz gerekli
1 Mayıs 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, çocukların beslenme alışkanlıkları tüm yaşamları üzerinde etkili olabilecek bir süreçtir. Her çocuğun kendine has özellikleri vardır, sizin çocuğunuzun ise ayrica özel bir sağlık sorunu var. Bu konuda sizin tutum ve tavırlarınız da en az çocuğunuzun sahip olduğu özellikler kadar önemlidir. Konuyla ilgili olarak size yardımcı olabilirim.
4 Mayıs 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
4 Mayıs 2020
Yasemin Altındağ
Merhaba, Yemek yemek de su içmek gibi fiziksel bir ihtiyaçtır. Lütfen biraz çocuklarımızın acıkmasına izin verelim olur mu? Sabah kahvaltı yapmadı ısrar etmeyelim baskı yapmayalım hatta öğlen yemeğini de yemedi diyelim bırakın yemesin, akşam mutlaka yiyecektir. Bu süreçte hiç bir şey yemedi diye çocuğunuza çikolata vermeniz “aferin çocuğum yemek yemedin bu yüzden seni çikolatayla ödüllendiriyoruz demek gibi olacaktır”. Bu sebeple aç kaldığı, yemek istemediği zamanlarda etrafta yiyecekler olmasın çikolata,cips,meyve vb. Malesef ülkemizde şişman yada çok yemek yiyen çocuk sağlıklı, az yiyen çocuk sağlıksızmış gibi düşünülmekte. Ama bu çok yanlış bir yargı, her çocuğun fiziksel ihtiyacı farklıdır bunu dikkate almanızı öneririm. Onun dışında fiziksel problemler de göz önünde tutulmalıdır. Çocuğunuzun yemek yeme probleminin altında yatan temel nedeni bulmak için bizlerle iletişimde olmanızı öneririm.
4 Mayıs 2020