• Soru Sor
• Çocuğum çekingen, içe kapanık ve bebek hareketleri yapıyor ne yapmalıyım?
Çocuğum çekingen, içe kapanık ve bebek hareketleri yapıyor ne yapmalıyım?
5 yaşında bi oğlum var. Içine kapanık bi cocuk 5-6 gündür krese gidiyor ve çıktığı zaman orayla ilgili biseyler anlatmak istemiyor. Ben farklı şekilde sorarak öğrenmeye çalışıyorum ama yine de anlıyor cevap vermiyor. Evde de son zamanlar da bebek hareketleri bebek sesleri yaparak ilgi çekmek istiyor gibi. Onunla iletişime geçerken zorlanıyorum nelere yapabilirim ?
7 Eylül 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Çocuğunuz ilk kez kreş gibi bir ortama karıştıysa ortamı yadırgıyor olabilir. Çocuklar ilk kez sınıf ortamında bulunduğunda dünyada tek olmadığı; kendisiyle aynı yaşta başka kişilerin de olduğu gerçeğiyle yüzleşir. O ortamda kendini nasıl ifade edeceğiyle ilgili sorun yaşamasının haricinde ev ortamında da bu kapanıklık sürebilir; bir şeyleri hala anlamlandırmaya çalışıyor olabilir. Kreş ortamındaki çekinikliğinden kurtulamıyor olabilir. Çünkü kreş biz yetişkinlere göre sadece bir eğitim ortamı çocuklara göre ise farklı bir dünyanın kapısı. Kreşte kendisi haricinde başka diğer çocukların da olması çocuğun aynı zamanda başka bir gerçekle de yüzleşmesini sağlar: bir yetişkinin ilgisinin sadece kendisinde olamayacağı gerçeği. Sınıf ortamında öğretmen ona gösterdiği ilgi kadar diğerlerine de göstermek zorundadır. Çocuğunuz bu ilgi paylaşımından doğan eksikliği evde tamamlamak istiyor olabilir. Bu dediklerim haricinde altta başka nedenler de yatıyor olabilir. Sorun devam ederse bir çocuk psikoloğu ile görüşebilirsiniz.
8 Eylül 2021