Depresyondayım, geçmişi unutmak istiyorum
Merhaba. Ben 22 yaşında üniversite öğrencisiyim. Bu yaşta birinin normalde enerji ve neşe dolu olması gerekirken ben yataktan bile kalkmak istemiyorum. Arkadaş çevrem yok denilecek kadar az. Dışarı çıkanlara özeniyorum ama biri beni çağırınca evde yatmak daha cazip geliyor. Hem evde çok sıkılıyorum hem de dışarı çıkmak da sıkıcı geliyor. Sosyal medyada insanların mutlu olduğunu gördükçe kendimi suçluyorum. Hiçbir şeyden memnun olmuyorum. Ailem ne yaparsa yapsın mutlu edemiyor beni. Her şeye çabuk sinirleniyorum. İnsanları üzüyorum. Üzdüğümü fark edip ben de üzülüyorum ama bu durumdan kurtulamıyorum. Sınıf arkadaşlarim staj yeri buldu ama ben evden çıkmadığım ve tanıdığım olmadığı için bulamadim. Mail yoluyla insan kaynaklarına ulastim ama alim olmadığını söylediler. Sorumluluklarımı gördükçe daha çok stres olup evde bütün gün bilgisayar oyunu oynamak istiyorum. Sorumluluklarımdan kaçıyorum aslında. İçimde neşe dolu biri var ama onu hiç gün yüzüne çıkaramadım. Annemle babam ayrı, geçmişte kötü günler yaşadım. Ne zaman mutlu olsam o anlar geliyor aklıma ve mutluluğum kayboluyor. Mutlu olduğum için suçluluk bile duyuyorum. Nasil unutabilirim geçmişi?
17 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla enerjinizin ve motivasyonunuzun oldukça düşük olduğu bir dönemdesiniz. Bu depresif belirtiler günlük yaşamınızı etkilemeye başlamış gibi görünüyor. Öyle ki sorumluluklarınız da bu ruh halinizden olumsuz etkileniyor gibi. Tüm bunların dediğiniz gibi geçmişle bir bağlantısı olabilir, bugünkü yaşantılarınızın da etkisi olabilir. Öncelikle bakış açınızı biraz daha esnetmenin faydası olacaktır diye düşünüyorum. Şöyle ki terapilerde de hiçbir zaman geçmişi unutmak hedeflenmez, çünkü amacımız yaşadıklarımızı unutmak değil geçmişi kabul etmektir. Ne yaşandı ise gerçekçi bir şekilde düşünmeye çalışarak kendinizi gerçekten ne için suçladığınızı anlamaya çalışabilirsiniz. Hayatın devam ettiği gerçeğini fark etmeye çalışmak da faydalı olacaktır. Geçmişte birtakım olumsuzluklar oldu fakat ben şu an kendim için ne yapabilirim? İleride, şimdi atmadığım hangi adımlardan pişmanlık duyarım? gibi sorularla motive olabilirsiniz. Fakat daha kalıcı bir çözüm için terapi desteği almanız faydalı olacaktır. Sağlıklı günler dilerim...
18 Ağustos 2021