Eşimle uyuşturucu kullanıyor
Selamlar, 4 aylık yeni evliyim. Eşimle çok aşık olarak evlendik. Fakat eşim 3 paket sigara içiyordu ve alkol uyuşturucu her şey var. Sigarayı tedaviyle bıraktırdım. Normalde çok kibar romantik ve seviyeli hoş bir insan, ben hatta bu yönlerine aşık oldum. Fakat uyuşturucu ve alkol konusunda azaltmasına rağmen tam olarak bırakamadı. Olmadık yere kavga çıkarıp, ağır hakaret ediyor bana ben de dayanamayıp evi terk ettim. Çok pişman çok üzgün defalarca af diliyor ama yine oluyor bu durum o benden daha çok üzülüyor nasıl yaparım sana, seni üzemem vs diyor fakat neden ve nasıl yapıyor anlamıyorum. Çok sevmeme rağmen gururum çok kırıldı mutsuz oldum oysa ki çok mücadele ettim evliliğim için fakat şu an rest çektim ya tedavi olursun ya da olmaz dedim. Bu hakaretler neden oluyor? Kendi de inanılmaz üzgün seni kırdıktan sonra anlamı yok deyip üzülüyor fakat çözüm bulamıyor ne yapmalıyım? Nasıl davranmam doğru olur ona bu noktada?
1 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Duygu  Güner
Duygu Güner
Merhaba sevgili danışan, Onu anladığınızı hissettirin… Suçluluk hissi yaratacak cümleler kurmak alkol madde kullanım döngüsünü devam ettirir. Affedici olun. Yaptığı hatalar olabilir, sadece davranışlarını ve yaptıklarını onaylamadığınızı unutmayın.Öğüt verici konuşmalardan kaçının. İyi bir dinleyici olun. Alkol- madde kullanım sebeplerini anlamaya ve çözmesine yardımcı olmaya çalışın. Bunları deneyip hala başarılı olamıyorsanız psikolojik destek alın.
10 Ekim 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar; Madde bagimliligi zamanla kisinin ozbenligini kaybetmesine, beyin noronlarini etkilemesiyle birlikte davranislarinda durtusel degismeye, bulundugu her iliskinin dinamiklerini siddetli sekilde etkilemesine yol acar. Madde kullanimi uzun soluklu ve asiriya kacmis kisilerin muhakkak bir terapistle gorusmesi, hayat kalitesini denge prensibine dogru yoneltmek icin cabalamasi gerekir. Madde bagimliligi kadar, madde bagimliligina maruz kalmak da hem psikolojik, hem fiziksel hasara yol acabilir. Mutlaka randevu alip, bizlerle iletisime gecmenizi oneririm. Iyi gunler dilerim.
9 Ekim 2020