• Soru Sor
• Eşimle yaşadığımız geçimsizlik
Eşimle yaşadığımız geçimsizlik
24 yıllık evliyim... 2.5 ay önce 14 yaşındaki oğlum ile birlikte babanneye ziyarete gitmemiz sonucu eşimin verdiği büyük tepki ve ardından oğlum ile bana rahmet okuması sonrasında oğlumun annesinin yanına ısrarla gitmek istemediği için bir süredir babannede ikamet etmekteyiz. Malum okullarda açılacak fakat eve dönmesi için telkinlerde bulunmama rağmen yinede ikna edemedim. Bu hususta oğlumu psikoloğa götürdüm annesinide davet ettik, fakat annesi konuya duyarlı olmadığı için gelmedi. Geçmişte ikimizinde birbirimize karşı affedilmez hatalarımız oldu. Her seferinde buna rağmen çocuklar için bir arada kalmamız konusunda ısrarlı olduk. Şimdi bir kızım bir oğlum annesinin yanında bana hakaretler ederek kalıyor en küçük oğlum ise annesinin kendisini bana karşı kötü yönlendirdiğine inandığı için benim yanımda kalmakta. Samimi olacağım oğluma annesi hakkında en ufak bir olumsuzluk söyleminde bulunmadım aksine ona her seferinde "sonuçta senin annen o, ona saygısızlık yapmana müsaade etmem" dediğim halde bana -ben yaşarken bana ve sana rahmet okuyan insan benim annem olamaz- dedi. Evimiz var arabalarımız var eve dönersem tahrik edilip şiddete yönlendirileceğim için evede gidemiyorum Çok zor durumdayım boşanmak için müracaat edeceğim doğrumu yapıyorum bilmiyorum.. İyi çalışmalar teşekkürler...
13 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Evlilik kararını almak da boşanmaya karar vermek de oldukça hassas kararlardır. Hayatlarımızın akışını etkiler. Özellikle boşanma kararını vermek çocuklar da söz konusu iken oldukça zordur. 24 yıllık evliliğinizde anlaşmazlıklar, çatışmalar, tartışmalar da yaşasanız bir alışma söz konusudur. Olumsuz durumlara bile adaptasyon geliştirir, düzenimizi bozmakta tereddütler yaşayabiliriz. Öncelikle, eşinizle aranızda geçmişte de sıkıntılı durumların yaşandığını görüyorum. Belki de yaşanan sorunları çözemeden, belirtmiş olduğunuz gibi birbirinizi affedemeden konuların üzerinden geçilmiş. Üstüne başka sorunlar da eklenince belki de birbirinize tahammülünüz de azalmış. Bu da sizi birbirinizin hatalarına ya da istenmeyen davranışlarına karşı daha duyarlı hale getirmiş. Böyle durumlarda çocuklar düşünülerek evlilik devam ettirilmeye çalışılsa da dikkat edilmesi gereken nokta çocukların huzurlu bir ortamda olması. Ebeveynlerin birbirlerine ve çocuklarına sevgi ve güven duygusu aşılayabildikleri bir aile ortamının sağlanması ve korunması gerekir. Ebeveynler önce kendileri iyi ve huzurlu hissetmelidirler ki çocuklarına bunu yansıtabilsinler. Umarım kendiniz için doğru kararı verebilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim..
13 Ağustos 2021