Hayattan nefret ediyorum
Hep yalnız mutsuz sakin ve sessiz bir insandım. Sadece bu özellikleriyle dikkat çekiyordum. Zaten karakterimde olan bu özellikleri daha çok sevdim. Sonra i sanlar sırf bu özelliklerim sayesinde beni fark ettikleri için ben sürekli bu özellikleriyle yaşıyorum. Mutlu olmak istemiyorum eğer mutlu olursam yada gülersem insanlar beni sevmiyecekler beni far etkiyeceklermiş gibi geliyor ve ben bundan çok korkuyorum. Mutlu olmak istiyorum ama korkuyorum
24 Eylül 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Bu durum sizin hayata karşı olan tutumunuzu gösteriyor aslında. Mutlu olanı kimse sevmez veya mutlu olursam dikkat çekemem gibi üşüncelerinizle hayata devam ediyorsunuz mutsuz olmayı kendiniz seçiyorsunuz. Peki tam tersi bir olgu ile karşılaştınız mı? Mutlu olduğunuz bir zaman dilimini düşünün, bu kişi mutlu o yüzden onu görmezden gelelim diye bir anınız var mı? Önce ufak denemeler yapabilirsiniz. Ufak hedefler belirleyebilirsiniz bu denemeler için kendinize. İlk olarak biraz gülümseme ile başlayabilirsiniz mesela ya da sizin belirlediğiniz en küçük adım ne ise önde bunları belirleyip sonra da ona göre hayatınıza şekil verebilirisiniz. Zamanla göreceksinizki mutsuz olduğunuz zamanlardaki çektiğiniz dikkatin aslında mutlu olduğunuz zamankinden farklıdır ve mutluluk kötü değildir. Aynı zamanda dikkat çekmek için harcadığınız bu çabayı anlamlandırabilmeniz için de psikolojik bir destek önerebilirim size.
24 Eylül 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, yapıcı olmayan düşüncelerden dolayı böyle hissediyorsunuz ve bu şekilde yaşıyorsunuz. En kısa zamanda profesyonel destek alarak bunun üstesinden gelebilirsiniz.
27 Eylül 2020