• Soru Sor
• Hayatımı düzene koyamıyorum ne yapmalıyım?
Hayatımı düzene koyamıyorum ne yapmalıyım?
Merhabalar, Öncelikle yardımlarınız için çok teşekkür etmek istiyorum. İsmim Batuhan, 23 Yaşındayım. Babamla annemin 2. boşanmasından sonra kendimde çok büyük değişiklikler gözlemledim, galiba bu evin yükünü bu yaşta üzerime almamla başladı. İnsanlarla iletişimim çok iyidir, birçok alanda tanıdığım insanlar var. Kurumsal bir fabrikada çalışıyorum; iş yerindeki mobing baskıları, evdeki durumların ilerlemeyişi ile beraber kendimi iyice boşlukta hissediyorum. Aşık olduğum kız tarafından bir türlü ilgiyi ve alakayı alamıyorum, birbirimizi ne kadar sevsek de, anlaşamıyoruz. Daha dün kavga ettik, kuzenine birisi yazmış ve benim olduğumu düşünüyor, kendimi anlatmaya çalışsam da anlatamıyorum, o kişi olmadığımı söylesem de olduğumu düşünmüş ve buna inanmış. Aramızda biraz yaş farkı olması sorunundan sürekli olarak geriye düşüp duruyoruz. Bir yandan uzun süredir babamla görüşmüyorum. Ne zaman bir işe başlayacak olsam kendimi daha yükseklere taşıyacağım desem de olaylar sarpa sarıp en kötü duruma düşüyorum. Şirkette yönetici pozisyonuna gelecektim, 3 kere gündeme gelmesine rağmen, işim tamamlanamadı. Sevdiğim - aşık olduğum kadınla ne zaman hayal kurup, kendime gelmeye çalışsam da olaylar yine sarpa sardı. artık bir çok şey bana çok zor geliyor. Ne yapacağım, nasıl devam edeceğim bilmiyorum. Nefes alıyorum diye yaşıyor gibiyim, bir yandan borçlarım bulunuyor, büyük meblağlar değil tabii ki ama bunu düşünmekte beni yoruyor. Tekrardan değerli yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
10 Eylül 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba Batuhan bey, bazen çevresel koşullar, hedeflerimize giden yolda yaşadığımız aksaklıklar motivasyonumuzu düşürebilir. Umudumuzu kırabilir. Böyle durumlarda tecrübe ettiğiniz bu kötü durumlar ya da engellenmeler üzerinde neden sonuç ilişkisi kurmak faydalı olabilir. Örneğin şirkette pozisyonum yükselmedi, neden? Peki bu durumu değiştirme şansım var mı? Bunu değiştirmek benim elimde mi? gibi sorularla akışı size bağlı olmayan olaylar üzerinde düşünmeyi engelleyebilirsiniz. Çözümcül olmak adına ise; Şirkette yükselmek için elimden ne gelebilir? Mevcut durumda ne yapabilirim? gibi soruları sorabilirsiniz kendinize. Bu yaklaşımı hayatınızdaki diğer alanlara uyarlayabilirsiniz.Tabii uzun vade için -keskin hatlarla olmasa da- kendinize bir hayat planı çizmek, gelecekten beklentilerinizi sorgulamak, bu beklentiler için atılması gereken adımları belirlemek sizi rahatlatabilir. Çünkü belirsizlik yorucudur. Bu belirsizlikleri kendi başınıza bu sorulara cevap vererek giderebileceğiniz gibi psikoterapi desteği de alabilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim..
10 Eylül 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba Batuhan Bey, hayatta ilerlerken yavaş yavaş sırtımıza yükler almaya başlarız; bazen bu yükleri almak zorundayızdır bazen de değilizdir ancak alışkanlıktan alırız. Bu aldığımız yükler arttıkça ve biz onların altında ezilmeye başladıkça önümüzü ve çevremizi de daha az görmeye başlarız. Yol neredeydi? Nereye gidiyorduk? Sonra birşeyler aksamaya başlar. Bu noktada durup, sırtımızdaki yükleri ayıklamaya başlamamız gerekebilir. Hangi yükler gerçekten benim sorumluluğumda? Bu yükün gerçekten taşınması gerekiyor mu? Bu yüklerin bazılarında yardım isteyebilir miyim? Kimden isteyebilirim? Çok yorulmuşum gidemiyorum, devam edebilmek için bana ne iyi gelirdi? Belki bu süreçte, yeni bir yük almaksızın ve çok gerekli olmayanların bir kısmınıda en azından şimdilik kenara bırakıp, kendi psikolojik iyi oluşunuza yatırım yapmanız daha iyi olabilir.
10 Eylül 2021