• Soru Sor
• İlişkilerimde mutlu olamıyorum OKB olabilir mi?
İlişkilerimde mutlu olamıyorum OKB olabilir mi?
öncelikle merhaba ismim burak(35) bekarım yakın zamanda bir arkadaşlık kurdum ve gayet iyi anlaştığımızı düşünüyordum arkadaşça görüşmüş olduğum karşı cinsim bayramda tatile gitmek istedi bende işlerim nedeniyle gidemedim ve bir kız arkadaşıyla gitti gün içerisinde sürekli mesajlaşıp konuşuyorduk tatil bitimine 2 gün kala birden telefona bakmayıp msjlara cvp vermedi sosyal hesaplarına baktığımda yeni bir kişi eklemiş ve bulunduğumuz şehirde değil incelemelerim sonucu aynı otelde olduklarını tespit ettim hatta eklediği kişi bunun kalmış olduğu odadan hikaye paylaşımında bulunmuştu bu durum beni rahatsız etti ama daha öncede bu tarz yaşamış olduğum olaylardan ötürü herhangi bir tepki vermedim telefon trafiğini kestim tatilin biteceği gün 11 de yola çıkacaktı ve bana 11 sularında yola çıktık diye msj attı bende işyerimde temizlik yapıyordum elerim meşgul olduğu için aradım iyi yolculuklar diledim Allah kaza bela vermesin dedim yalnız bu esnada telefon hoparlör modundaydı çünkü ellerim ıslak olduğu için arayıp bir elime almadan konuştum nitekim telefonu kapatmadım karşı tarafa da kapanmadığını farketmedi veya kapatamadı bilmiyorum arkadaşıyla aralarında geçen diyalogları duymak zorunda kaldım 10 saniye kadar önemsiz biri olduğumu ve döndüğünde sallayacağını vs terimler kullandı o esnada bende sinirlenip önce görüştüğüm kişiye yanında ki arkadaşına ve otelde takıldıkları kişilere küfür ve hakaretler ettim kaç gündür de kafamda problem haline geldi aslında aramızda duygusal hiç bir bağ yok ama kafamdan çıkmıyor
31 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar. Oldukça tatsız bir ana tanıklık etmişsiniz. Hakkınızda söylenen sözlerin, partnerinizle duygusal bağ kurmamış olsanız bile sizi incitmesi çok doğal, çünkü telefonda duyduklarınız direkt sizin değerinizi hedef alan söylemler. Hayatta hep 2 temel ögeyi arar ve eksikliğini duyarız: güven ve değer görmek. Dolayısıyla bu durumda partneriniz söylemleriyle sizi önemsiz ve değersiz hissettirmiş. Geçmişte özellikle çocukluk yıllarınızda benzer bir tavra özellikle de ebeveynleriniz tarafından maruz bırakıldıysanız, bu tetiklenmiş ve o nedenle yaşanan bu durumu takıntı haline getirmiş olabilirsiniz. Yalnız dikkat ettiğim kadarıyla başlıkta ilişkilerimde mutlu olamıyorum diyerek birden fazla ilişkiye gönderme yaparken takıntılı durumunuzu yalnızca en son yaşadığınız ilişkiden örneklendirmişsiniz. Anladığım kadarıyla benzer takıntılı düşünceleri diğer ilişkilerinizde de yaşadınız. Obsesif Kompülsif Bozukluk tanısı koyabilmek için daha detaylı görüşmeler yapmak gerekir. Bu da terapi ortamında mümkün olabilir. Sağlıklı günler diliyorum..
1 Ağustos 2021