Panik problemlerim var
2 hafta önce banyo yaparken birden kalbim hızlı atmaya başladı elim ayağım titredi bayılacak gibi oldum elim ayağım uyuştu hemen banyodan çıktım daha önce hiç böyle olmamıştım zar zor kendime geldim sonrasında tekrar banyo yapacağım zaman yine aynı durumu yaşadım ama daha hafifti yine hemen banyodan çıktım bugün banyo yapacakken çok korktum panik geçirdim daha banyoya girmeden biraz fenalaştım ve banyo yapmaktan vazgeçtim banyo yapmak artık beni çok korkutuyor ve panik oluyorum ne yapmam gerek
25 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Panik ataklar, somatik (bedensel / fiziksel) ve/veya bilişsel semptomların eşlik ettiği ani başlayan yoğun rahatsızlık, endişe veya korku evreleridir. Genellikle gelecekteki atakların ortaya çıkmasıyla ilgili beklenti halinde duyulan kaygı veya bu panik ataklara yatkınlık yaratan durumlardan kaçınmayı amaçlayan davranış değişikliğinin eşlik ettiği tekrarlayan panik atakların ortaya çıkmasıdır. Bazıları tedavi gerektirmeyebilir. Bazıları ise ilaç ve/veya psikoterapi ile tedavi edilir. Bu sebeple yaşadığınız problemlerle ilgili bir uzmanla daha detaylı bir görüşme yapmanızı ve nasıl baş edileceğinize ilişkin bir yol haritası belirlemenizi tavsiye ederim. Fakat süreci kolaylaştırmak adına semptomlardan (ölüm korkusu, delirmekten veya kontrolü kaybetmekten korkma, kendine yabancılaşma, mide bulantısı, baş dönmesi, göğüs sıkışıklığı, nefes darlığı, titreme, vücut sıcaklığında ani artışlar, kas ağrıları, terlemeler, karıncalanmalar) en az dördünün eşlik ettiği ani yoğun korku veya rahatsızlık hissini içerip içermediğine bakabilirsiniz. Bu semptomlar genellikle 10 dakikada zirve yapar ve birkaç dakika içinde kaybolurlar. Bazı danışanlar, özellikle panik atakların meydana geldiği durumlarla yüzleşmeye devam eder ise, tedavisiz iyileşebilirler. Diğerleri için, özellikle tedavi edilmezse, panik bozukluğu kronik, dalgalı bir seyir izler. Bu durumda gereken tedavi semptomları kontrol altına almaya yardımcı olacaktır. Kaçınma davranışları gelişmemişse, psikolojik destek, kaygı hakkında bilgilendirme, panik atakların meydana geldiği yerlere geri dönme ve kalma konusunda cesaretlendirme destekleyici olacaktır. Bununla birlikte, sık panik atak ve kaçınma davranışları ile uzun süredir devam eden bir bozukluk durumunda, daha yoğun psikoterapi ile birlikte ilaç tedavisi gerektirebilir. Sizin durumunuz bağlamında bu erken farkındalığınızı rasyonalize ederek kaçınmak yerine banyo alışkanlığınızı sürdürmeyi ve hayatın içindeki rutininize yeniden dahil etmeye çalışmanızı öneririm, ancak olası devam ve/veya artış durumunda da uzmanlarımızın her zaman yanınızda olduğunu hatırlatırım. Sevgiyle kalın.
25 Temmuz 2021