Sevgisizlik , özgüvensizlik
22 yaşındayım , 5 kardeşiz babamı 1 buçuk sene önce kaybettik , genel olarak içime kapanık özgüvensiz kendini bile sevmeyen mutsuz biriyim , cevremdekiler buna suratsızlık ve kötü biri olarak bakıyor , aile de tek sevilmeyen insanım başkalarıyla aynı hatayı yaptığım da sürekli laf işeten ben oluyorum ama onlar yaptığın da ise hiç birşey olmuyorum , kısacası annesi tarafından sevilmeyen bir insanım , bu durum beni mahvediyor dayanamıyorum artık sürekli kavga haksızlık ediyorsunuz bana diyorum benim onlardan farkım ne onlara davrandığın gibi bana neden davranmıyorsun diyorum sürekli beddua duyuyorum kırılıyorum üzülüyorum ağlıyorum yalandan ağlaman diyorlar bu kadarım körler , yalvarırım bana bir yol gösterin
14 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, öncelikle başınız sağ olsun. Belirttiğiniz kendini sevmeme durumunuzda aileden aldığınız olumsuz söylemler etkili olabilir. Biz yaşamımızda bizim için değerli olan insanlardan sevgi gördüğümüzde kendimizi değerli ve sevilen biri olarak algılarız. Yani benlik değerimiz çevremizdeki bizim için önemli olan kişilerden oldukça fazla etkilenir. Ayrıca belirttiğiniz mutsuzluk, özgüvensizlik gibi durumlar da bu şekilde açıklanabilir. Aile içinde sevgi kabul göremediğinizi belirtmişsiniz. Aile içinde sevgi ve koşulsuz kabul görmek psikolojik iyi oluşumuz için kritik bir öneme sahiptir. Biz tüm danışma süreçlerinde danışanlarımızı bireysel olarak, yani çevresinden yalıtılmış bir biçimde değerlendirmeyiz. Danışanlarımızın çevresi ile olan ilişkilerini geliştirmek amacıyla da çalışırız, çünkü ilişkiler içerisinde iyi hissederiz. Bir yandan da kendini suçlama, kendini sevmeme gibi durumlar yaşayan danışanlarımızın kendilerine şefkat (öz-şefkat) göstermeleri için onları destekleriz. Öz şefkat geliştirme çalışmalarımız sonunda da danışanlarımızın kendilerini koşulsuz olarak sevme ve kendilerini kabul etme durumlarında artış görülürken, mutsuzluk, depresyon, özgüvensizlik gibi durumlarında azalmalar görülmektedir. Yaşadığınız problemlerde benden destek almak isterseniz sistem üzerinden iletişime geçmek isterim.
16 Ekim 2020