Sürekli ağlayasım geliyor
Uzun süredir odaklanma sorunları yaşıyorum aynanın karşısında sürekli kendimi kötülüyorum beğenmiyorum ve engel olamıyorum sürekli üstümü değiştiriyorum hiçbir şeyi yakıştıramıyorum uyumak istiyorum ama istediğim kadar çok uyuyamıyorum da bu döngüden kurtulamıyorum ne yapmam gerek?
28 Kasım 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, öncelikle bu durumun farkına varmanız ve bir adım atmanız bile güzel bir başlangıç. İnsanların fizyolojik hazır bulunurluk düzeyi, kalıtım, ilişkisel, kültürel ve yaşadığı olaylar ruh sağlığının temelini oluşturur. Zaman içeresinde maruz kaldığımız stresörlerden dolayı ya da fizyolojik olarak belirli problemlerden dolayı örneğin: vitamin eksikliğinden b12 veya demir eksikliği kaygıyı artırırken , unutkanlık problemi, odaklanma problemi de meydana çıkarabilir. Kaygı arttıkça fizyolojik hazır bulunuşluk düzeyimizde artar ve odağımız değişir bu sefer bedenimizle ilgili problemlere odaklanabilir ya da başka problemlere odaklanma olanağımız artar. Bu durumun sürekliliği, bizde uyku problemleri, davranış, kendini beğenmeme, ilişkisel ve fizyolojik problemler gibi hayat hijyenini bozabilecek bir çok soruna neden olabilir. Müsterih olun halledilebilir bir problem, en yakın zamanda randevu oluşturmanızda fayda var. Görüşmek üzere hoşça kalın... Uzman Klinik Psikolog Ahmet Ali SUNAY
5 Aralık 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, sanırım depresyon problemi yaşıyorsunuz. Duygu durum problemleri ile çalışmaktayım. Kendinizi kötülediğinizden ve beğenmediğinizden bahsetmişsiniz. Bu ifadelerinizden kendinize gösterdiğiniz şefkat tutumunuzun da azalmış olduğunu görüyorum. Öz şefkat geliştirme alanında da çalışmalarım mevcut, öz şefkat kendine yönelik olumsuz duygu, düşünce ve davranışlara sahip olan danışanlarımda geliştirmeye çalıştığım bir alandır. Bana ulaşırsanız yaşadığınız problemler konusunda size yardımcı olacağımı düşünüyorum. Görüşmek dileğimle, kendinize iyi bakın.
5 Aralık 2020