• Soru Sor
• tecavüze uğramış bir kız ı nasıl o pskolojiden çıkarabilirim
tecavüze uğramış bir kız ı nasıl o pskolojiden çıkarabilirim
arkadaşım tecavüze uğradı ve benimle konuşmak istemiyor seni seviyorum diyor yanımda ol diyor ama benim bişey yapmamı istemiyor onu bu tramvadan nasıl çıkartırım
2 Mayıs 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Acilen arkadaşınızı bir uzmandan destek alması konusunda ikna edebilirsiniz...
3 Mayıs 2020
Psikologofisi Uzmanı
Arkadaşınızı önemseyip ona daha çok yardımcı olmak için bize yazdığınız için size teşekkür ediyorum, siz ona onun sizi yaklaşmasını izin verdiği kadar yanında olabilirsiniz şu dönemde daha fazlasını yapmak onu ürkütebilir çünkü konuşmaya, yüzleşmeye hazır olmayabilir. Siz onu desteğinizi, sevginizi, ne zaman isterse size ulaşabileceği güveni vermekten fazlasını yapmak isteseniz de buna izin vermeyebilir. Onu bizlerle görüşmeyi teklif edebilirsiniz. Bu teklif başta onu ürkütebilir, öyle olursa çok üstelememelisiniz. Evden çıkmadan böyle bir imkan olduğunu bilmesi yeterli, ne zaman hazır hissederse bize ulaşabilir.
2 Mayıs 2020
Eren Artun Ergül
Merhabalar. Çok üzgünüm böylesine zedeleyici bir süreçte olmak zorunda kaldığı için arkadaşınız. Şu an onu terapiye ikna etmek gerekiyor. Aile bireyleriyle ya da arkadaşlarıyla paylaşmakta zorlanıyor olabilir arkadaşınız ama tanımadığı biriyle bir uzmanla belki konuşabilir. Travma sonrası ciddi riskli bir süreçtir bu dönemde yalnız bırakamamanız gerektiğini düşünüyorum. Öncelikle hukuki süreç ve psikolojik destek konusunda bilgi sahibi olmalısınız burada güvenilir kişilerden destek almak için biraz araştırma yapın. Sizin yapabileceğiniz bunlar ve ikna etmek onun dışında uzmanlar tarafından doğru şekilde bu sürecin yönetilmesi gerekiyor. Sizden başka bilen varsa arkadaşınızın yapısına uygun bir şekilde ikna edip hemen destek almaya çalışın gerekirse siz bir uzmandan destek alın ne yapacağınızı bilemediğiniz bir durumun içinde olursanız. Yardımcı olmayı çok isteriz sizlere. İyi günler dilerim. Bu süreçte lütfen dik durun duygularınızla değil mantığınızla hareket etmeye çalışın. Sizin daha kontrollü olmanız gerekiyor.
5 Mayıs 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
Merhaba, bu durum gerçekten büyük bir travma nedenidir. Travma atlatılmış gibi görünse de travma sonrası stres bozukluğu kişinin ve çevresindekilerin yaşam kalitesini bozabilir. Durumu çok da ajite etmeden onu profesyonel bir desteğe ikna etmeye çalışmak en doğrusu olacaktır. Arkadaşınız böyle bir görüşmeyi kabul ederse kendisine bu durumu aşmasında yardımcı olabilirim.
3 Mayıs 2020