Tek kavga Konumuz: Tesettur
Merhabalar. 1 yıllık evliyiz ve bir bebek bekliyoruz. Evliliğimizde maddi ya da manevi bir problemimiz yok. Genel anlamda gayet güzel yürüttüğümüz bir evliliğimiz var. Son derece mutluyuz. Eşimin kapanmami istemesine kadar her şey mükemmel. Bu konuyu ilk evlendigimiz zamanlarda da açtı. Kendisine hazır olmadığımı bunu ancak zamanla ve layıkıyla yapmaya hazır oldugumda uygulayabilecegimi söyledim. Onun haricinde zaten giyim tarzıma dikkat eden bir insanım. Ama son zamanlarda giydiğim her seyde bir kusur bulmaya başladı. Cani sıkılıyor konuşmuyor morali bozuk. Hiç olmadık zamanlarda yüzü düşünce ben de çıldırıyorum. Bağrış çağrış bir kavgamız olmadı bu konuda ama ben bir çok kez konuşurken ağladım çünkü bu konu gündeme geldiğinde kendimi savunmak zorunda hissettiğimde ruhum daralıyor. Yüzü asıldığinda 'acaba ben bir şey mi yaptım'diye hissetmek istemiyorum. Evin içinde böyle bir konu gündeme geldiğinde gerginlik hakim oluyor konuşmuyoruz yapmamız gerekeni yapıyoruz stabil bir şekilde hepsi bu. Böyle bir durum karşısında ben daha ne yapabilirim?
21 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Anladığım kadarıyla eşinizin en başında beri tesettüre girmeniz gibi bir beklentisi varmış. Tesettüre girmek bireyin dış görünüşünü dolayısıyla da hayatını etkileyen oldukça hassas bir konudur. Bireyin kendi iradesi dışında yapılması bireye mutsuzluk verebilir. Hatta zorla yapılması durumunda bireyde tesettüre karşı antipati bile gelişebilir. Dolayısıyla bireyin hazır olması oldukça önemlidir. Eşiniz bir sebepten tesettüre girmenizi isteyebilir, fakat bu isteği ilişkinizi etkiler noktaya gelmiş gibi görünüyor. Bu konudaki tutumu evliliğinizde olumsuz etkiler yaratıyor gibi. Bu noktada eşinizin tesettüre, tesettürlü eşe yüklediği anlam araştırılabilir. Çünkü bu konudaki tutumu, öneri ya da isteğini belirtmekten ileri gitmiş gibi görünüyor. Evliliğinizi ve her şeyden önce sizi etkilediğini görmesine rağmen ısrarcı tutumunun altında tesettüre yüklediği anlam yatıyor olabilir. Bunu kendiniz sorgulamasına yardımcı olabilir ya da terapi desteği alarak keşfetmesini sağlayabilirsiniz.
21 Ağustos 2021