Uzun süreli bir ilişkim bitti
Uzun süreli bir ilişkim bitti çevremde kimse yok yapayalnızım anltabileceğim paylaşabileceğim kimsem yok ilişkinin başları çok güzel gidiyordu herşey mükemmeldi evlenecektik aileler tanışmıştı ama sürekli alttan alan taraf ben olurdum bu böyle devam etti sonra kavgalar arttı susmamaya başladım daha az alttan almaya başladım çünkü yıpranmıştım ve değişmiş oldum sevgilim buna sinirlendi değiştiğim için daha çok kavga etmeye başladık saygısızlığa tahammülü yoktu fakat benim anama kadar söverdi ben mal bile desem saygısız terbiyesiz olurdum bu hareketlerini görünce hiç alttan almadım en son büyük bi kavga ettik sonra birdaha ben yazmadım oda yazmadı her zamanki gibi benden bir adım bekledi ama benim o adımı atacak gücüm kalmadı ona göreyse sevseydim eğer bi ömür koşar alttan alırmışım evet tabiki yeri gelince alttan alacağım ama hep benim çabamla olmuyor onun da çabası lazım ne zaman kavga Etsek ayrılıyorum senden bitti der beni engellerdi ben bütün gururumu hiçe sayıp yalvarırdım bitirmesin diye sonra yorulduğumu fark ettim kaybetmekten korktuğumu bildiği için sürekli önüme ayrılık sunardı bilmiyorum ne yapacağımı nasıl olucak yazmamak için kendimi zor tutuyorum
13 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Sizi oldukça yıpratan bir ilişki süreci geçirmişsiniz. Zaman zaman artık olmayı tercih etmediğiniz kişi zaman zaman tutumlarınız nedeniyle manipülasyon ve baskılara maruz kalmış gibi görünüyorsunuz. Aslında biten ilişkinizin size hangi noktalarda zarar verdiğini, hangi noktalarda çatışmalar yaşadığınızı, hangi noktalarda ilişkideki dengeyi kaybettiğinizi görebiliyorsunuz, farkındasınız yaşananların. Bu farkındalık bile çok önemlidir. Fakat tüm yaşananlara ve bazı noktalarda bu ilişkinin size iyi gelmediğini fark etmenize rağmen onunla iletişim kurma ve adım atma isteğiniz de varlığını koruyor gibi görünüyor. Bu dönemde ilişkinize olabildiğince objektif bir gözle bakmak en sağlıklı yol olacaktır. İlişkiler denge üzerine kuruludur. Karşılıklı özveri gerektirir. Gösterdiğiniz özen ve özverinin karşılıklı olduğunu düşünüyor musunuz mesela. Tüm yaşananlara rağmen ona adım atma isteğinizin altına yatan düşünce ne? Farklı yönlerden ele alınması gereken bir durum. Bu nedenle terapi ortamında önce kendinizi sonra ilişki paternlerinizi daha şeffaf bir şekilde keşfedebileceğinizi düşünüyorum. Psikolojik destek almanız faydalı olacaktır. Sağlıklı günler dilerim..
13 Ağustos 2021