psikolojik sorunlar

Erkekler ve Psikolojik Sorunları

Psikolojik sorunlar kadınları da erkekleri de etkiliyor olmasına rağmen erkekler duyguları hakkında konuşmak, psikolojik destek almak gibi konularda kadınlara kıyasla daha çekimser olabiliyor.

Türkiye Ruh Sağlığı Araştırması verilerine göre kadınların psikolojik desteğe başvurma oranı erkeklere oranla 2 kat daha fazla. TÜİK verilerine göre ise 2015 yılında 3 bin 211 kişi intihar ederek yaşamını yitirmiş ve intihar edenlerin %72,7’si erkek, %27,3’ü kadındır.

Oysa ki psikolojik destek alan kişilerle ilgili doğru sanılan yanlışlar yazımızda da vurguladığımız gibi ilerleyen dönemde hayatımızı altüst edebilecek, hem sevdiklerimiz hem de yaşam ile olan bağlarımızı zedeleyebilecek birçok psikolojik hastalığın belirtilerini önceden tanıyarak doğabilecek üzücü sonuçları büyük ölçüde önlemek mümkün.

Genellikle Erkeklerde Görülen Psikolojik Hastalık Belirtileri

Tıpkı yaşamın farklı yönlerinde olduğu gibi her ne kadar hem kadınlar hem de erkekler aynı psikolojik rahatsızlıkları yaşasalar da duygularını ve yaşadıklarını ifade etme biçimleri oldukça farklı olabiliyor. Kadınlarda ve erkeklerde görülen psikolojik hastalık belirtilerinin birbirinden bu kadar farklı olmasının temel nedeni de budur aslında. Örneğin; depresyon ya da anksiyete bozukluğu yaşayan birçok kadın duygularını içe kapanma, üzüntü şeklinde dışa vururken aynı psikolojik rahatsızlıkları yaşayan çoğu erkek duygularını bastırmayı ya da öfke ve saldırgan davranışlarla kendilerini ifade etmeyi seçebiliyorlar. Bu tür bir duygu durum bozukluğu yaşayan bazı erkekler ise yaşadıklarıyla başa çıkabilmek için alkol ya da uyuşturucu kullanımı gibi çok daha ciddi sonuçlar doğurabilecek yolları tercih edebiliyorlar.

Bazen psikolojik hastalıklar fiziksel belirtilerle de kendilerini gösterebiliyor. Örneğin; kalp atışlarının aniden hızlanması, baş ve eklem ağrıları, göğüs kafesinde sıkışma, sindirim problemleri gibi fiziksel belirtiler, altta yatan psikolojik bir rahatsızlığa işaret edebiliyor. Psikolojik hastalıkların fiziksel belirtileriyle ilgili daha fazla bilgi için Depresyon ve Anksiyetenin Az Bilinen 5 Fiziksel Etkisi başlıklı yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Erkeklerde En Sık Görülen Psikolojik Rahatsızlık Belirtileri

• Öfke, huzursuzluk ve saldırganlık
• Duygu durumunda, enerji seviyesinde ve iştahta belirgin değişimler
Uyku bozuklukları (uyuyamama) ya da fazla uyumak
• Odaklanmakta güçlük çekmek, tedirgin ve huzursuz duygu durumu
Kaygı ve stres seviyesinde belirgin artış
• Alkol ya da uyuşturucu kullanımı
• İntihar düşünceleri
• Hissizlik hali, pozitif duyguları hissetmekte güçlük çekmek
• Riskli aktivitelere ilgi artışı
• Nedeni belli olmayan baş ve eklem ağrıları, sindirim problemleri
• Takıntılı düşünce ve davranışlar
• İş, aile ve sosyal hayat ile olan bağı zedeleyebilecek düşünce ve davranışlar
• Yakınlarının endişelenmesine neden olabilecek, alışılmadık düşünce ve davranışlar

Kendinizde ya da yakınlarınızda bu tür belirtilerin olduğunu düşünüyorsanız zaman kaybetmeden Psikologofisi.com’da yer alan uzman bir psikolog ile isminizi vermeden, anonim olarak görüşmeye başlayabilir ve hayata yeni bir başlangıç yapabilirsiniz.

Kaynaklar:
www.tuik.gov.tr (26-82)
Türkiye Ruh Sağlığı Profili Araştırması
Şebnem Akı Karaoğlu Profil Fotoğrafı
Şebnem Akı KaraoğluUzman Psikolog8 Haziran 2017

Hocam ben kafayı yemek üzereyim ailem neden beni sevmiyo sahip cikmiyo

26 Eylül 2020

Merhaba benim eşim bu sene çok acayip olmuş bizimle zaman geçirme yada evde durma yok ayrı yatıyor sürekli uyuyor saldırıya hazır halde ve düşünceleri birebir değişmiş Allah bizi neden böyle yarattı biz neden fakiriz vb. şeyler bir sene öncesine kadar çok şükreden duyguları temizdi psikolojisi mi bozuldu acaba yardımcı olur musunuz

22 Mayıs 2021
En uygun fiyatlarla