sulinex antidepresan

Sulinex

SULİNEX XR, venlafaksin etkin maddesini içeren bir antidepresan ilaçtır. Bu ilaç, uzatılmış salımlı tablet formunda bulunur ve serotonin ve noradrenalin (SNRI'lar) olarak adlandırılan ilaç grubuna aittir. Tabletler, yuvarlak, bikonveks ve beyaz renkte bulunur.

Kutularda 14 veya 28 tablet içeren blister ambalajlarda sunulur. SULİNEX XR, majör depresyonun tedavisinde, majör depresyon nüksünün ve yeni atakların önlenmesinde, yaygın anksiyete (kaygı) bozukluğu tedavisinde, sosyal fobi (sosyal kaygı bozukluğu) tedavisinde, agorafobi ile birlikte veya agorafobi olmaksızın gerçekleşen panik bozukluğu tedavisinde kullanılabilir.

Sulinex Etken Maddesi Nedir?

SULİNEX XR 225 mg tablet, her bir tablette 254,58 mg venlafaksin hidroklorür (HCl) tuzu içerir(225mg venlafaksine eş değer 254.58mg). Bu formülasyon, tabletin uzatılmış salınımını sağlar ve her tablette 225 mg venlafaksine eşdeğer aktif madde içerir.

Sulinex Antideprasan Mı?

SULİNEX XR,uzatılmış salımlı tablet formunda bulunur. Bu ilaç, serotonin ve noradrenalin olarak adlandırılan ilaç grubuna aittir ve antideprasandır.

Sulinex Nasıl Kullanılır?

Doz ve kullanım talimatları aşağıdaki gibidir:

Majör Depresyon:

Önerilen başlangıç dozu günlük 75 mg SULİNEX XR'dır. Başlangıç dozuna cevap vermeyen hastalar, günlük en fazla 375 mg dozdan yarar görebilirler.

Yaygın Anksiyete Bozukluğu:

Önerilen başlangıç dozu günlük 75 mg SULİNEX XR'dır. Başlangıç dozuna cevap vermeyen hastalar, günlük en fazla 225 mg dozdan yarar görebilirler.

Sosyal Fobi:

Önerilen doz günlük 75 mg SULİNEX XR'dır. Daha yüksek dozların ek yarar sağladığına dair kanıt bulunmamaktadır. Ancak, başlangıç dozuna cevap vermeyen hastalarda dozun günlük en fazla 225 mg'a çıkarılması düşünülebilir.

Panik Bozukluğu:

İlk 7 gün boyunca önerilen doz günde bir kez 37,5 mg SULİNEX XR'dır. Ardından doz günlük 75 mg'a yükseltilmelidir. Günlük 75 mg doza cevap vermeyen hastalar, günlük en fazla 225 mg dozdan yarar görebilirler. Doz artışları genellikle yaklaşık 2 haftalık veya daha uzun aralıklarla yapılmalıdır ve 4 günden kısa aralıklarla yapılmamalıdır. Her hastanın tedavisi düzenli olarak değerlendirilmeli ve en düşük etkin doz belirlenerek tedavi devam ettirilmelidir. SULİNEX XR tabletler yemekle birlikte alınmalıdır. Tabletler bütün olarak sıvıyla yutulmalıdır(suyla karıştırılmamalıdır).

SULİNEX XR günde bir kez, tercihen sabah yada akşam aynı zaman içerisinde alınmalıdır. Eğer SULİNEX XR'ın etkisinin olduğundan daha güçlü veya zayıf olduğuna dair bir izleniminiz varsa, doktorunuzla veya eczacınızla konuşmanız önemlidir.

Sulinex Kaç Mg? Kutusunda Kaç Tane Var?

Sulinex kutularında mg değişiklik göstermekte 37.5 mg,75 mg,150 mg şeklinde farklı kutuları bulunmaktadır.

SULİNEX XR, beyaz renkte, yuvarlak ve bikonveks tabletlerden oluşan bir antidepresandır. Bu ilaç, serotonin ve noradrenalin geri alım inhibitörleri (SNRI'lar) olarak adlandırılan ilaç grubuna aittir. SULİNEX XR, 14 ve 28 tablet içermektedir.

Sulinex Çocuklarda Kullanılabilir Mi?

Yeterli araştırmaya sahip olmadığı için 18 yaşın altındaki çocuklarda kullanımı önerilmeyen bir ilaçtır. Bu nedenle kullanımından kaçınılmalıdır.

Sulinex Yaşlılarda Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Yaşlı hastalarda, sadece yaşlarına bağlı olarak rutin doz ayarlaması tavsiye edilmez. Bununla birlikte, yaşlıların tedavi sürecinde dikkatli olunmalıdır. Her zaman en düşük etkili doz kullanılmalıdır. Doz artışı gerektiğinde hastalar yakından izlenmelidir.

Sulinex'in Hamilelerde Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

İlacı kullanmadan önce hamilelik durumunuzu doktorunuza veya eczacınıza danışınız. Hamileyseniz veya hamile kalmaya çalışıyorsanız, doktorunuza durumu bildiriniz. SULİNEX XR'ı sadece doktorunuzun potansiyel faydalarının risklerden daha fazla olduğunu düşünmesi durumunda kullanmanız gerekmektedir.

Doktorunuzun SULİNEX XR kullandığınızı bildiğinden emin olunuz.

SULİNEX XR gibi bazı ilaçlar, doğacak bebeğin, hızlı nefes alıp verme ve morarma ile kendini gösteren bir durumun oluşma riskini artırmaktadır. Bu belirtiler genellikle bebeğin doğumunun ilk 24 saati içinde ortaya çıkar. Eğer bebeğinizde böyle bir durum oluşursa hemen doktorunuza başvurunuz.

SULİNEX XR'ı hamileliğinizin son zamanlarına doğru kullanırsanız, özellikle de kanama bozukluğunu daha önceden yaşadıysanız, doğumu gerçekleştirdikten kısa bir süre sonra ağır vajinal kanama riski artabilir.

Doktorunuzun size uygun tavsiyelerde bulunabilmesi için SULİNEX XR kullandığınızı bilmesi burada da önemlidir.

Hamilelik sürecinde bu ilacı kullanmanız durumunda, bebeğinizde düzgün şekilde beslenememe ve nefes almada zorlanma gibi bazı belirtiler görülebilir.

Bebeğiniz doğduğunda böyle belirtiler gözlenirse veya endişe duyuyorsanız, derhal doktorunuzla iletişime geçiniz. Aynı şekilde tedavi sürecinde hamile olduğunuzu farkederseniz hemen doktorunuza veya eczacınıza danışınız.

Emziren Anneler Sulinex Kullanabilir Mi?

SULİNEX XR, anne sütüne geçebilir ve bebeğiniz üzerinde etkileri olabilecek riski taşımaktadır. Bu nedenle doktorunuzla bu konuyu görüşmeniz önemlidir.

Doktorunuz, emzirmenin mi kesilmesi gerektiğine yoksa SULİNEX XR kullanımının mı durdurulması gerektiğine fayda zarar hesabına göre karar verecektir.

Sulinex Cinsel İşlev Bozukluğuna Sebep Olur Mu?

SULİNEX XR gibi ilaçlar cinsel işlev bozukluğu semptomlarına neden olabilir.Bazı durumlarda bu etkiler tedavinin bırakılmasından sonra da devam edebilmektedir.

Sulinex Kilo Aldırır Mı?

Özellikle kilo aldırır ve aldırmaz diyememekle birlikte kişiden kişiye değişen bir durumu vardır.Kullanan kişide yaygın olarak iştahta azalma kilo alma/verme gibi etkiler gözükebilir.

Sulinex Uyku Yapar Mı?

Yaygın olmamakla birlikte uyku ihtiyacında azalma görülebilir.

Sulinex Ne Kadar Sürede Etki Eder?

Genelde iki hafta veya kişiden kişiye bağlı olarak daha uzun sürede etkisini gösterir.

Sulinex Recetesiz Olarak Alınabilir Mi?

Evet. Reçetesiz olarak eczaneden satın alınabilir. Ancak herhangi bir ilacı doktorunuz direkt olarak sizin için reçete etmedikçe kullanmamalısınız.
Kullanmanız gerektiğine inandığınız herhangi bir ilacı ve ilacı kullanmanızı gerektirdiğine inandığınız belirtileri doktorunuz ile paylaşmalı, doktorunuz ilacı kullanmanızın gerekli olduğu konusunda sizinle hemfikirse ilacı kullanmalı, kullanırken doktorunuzun tavsiye ettiği uygulama sıklığı ve doz ayarına uymalısınız.

Sulinex Aile Hekimi Tarafından Yazılır Mı?

Aile hekimleri Sulinex yazabilmektedir.

Sulinex Hangi Durumlarda Dikkatli Kullanılmalıdır?

SULİNEX XR' aşağıdaki durumlarda dikkatli kullanmalısınız:

• Tanısı konmuş veya şüpheli konjenital uzamış QT sendromu veya Torsades de Pointes hastalığınız varsa

• Glokom gibi göz problemleriniz varsa

• Yüksek kan basıncı şeklinde geçmişiniz varsa

• Kalp problemlerine bağlı veya anormal kalp ritmi geçmişiniz varsa

• Kilo verdirici bir ilaç kullanıyorsanız

• Daha önce nöbet geçirdiyseniz

• Vücutta su kaybına sebep olan diüretik ilaçlar kullanıyorsanız veya vücudunuz su kaybına uğramışsa

• Daha önce düşük sodyum düzeyi (hiponatremi) geçirdiyseniz

• Kanama düzensizliğiniz varsa veya kanın pıhtılaşmasını önleyebilecek ilaçlar kullanıyorsanız

• İki uçlu duygudurum bozukluğu öykünüz varsa veya ailede bipolar bozukluk öyküsü varsa

• Saldırgan davranışlar sergilediğiniz geçmişiniz varsa

Majör depresyon veya diğer psikiyatrik bozuklukları olan kişilerde(çocuk ve genç)kullanımı intihar düşüncelerini çoğaltabilir

• Başka bir ilaçla birlikte kullanıldığında serotonin sendromu veya Nöroleptik Malign Sendrom (NMS) benzeri reaksiyon riskini artırabilir

• Yüksek düzeyde kolesterol seviyeniz varsa

Bu durumlarda ilacı daha dikkatli kullanmanız gerekmektedir.

Ayrıca, SULİNEX XR'ın kullanımı sırasında aşağıdaki durumlar dikkate alınmalıdır:

İlk birkaç hafta içinde yerinde duramama veya huzursuzluk hissi yaşamanıza neden olabilir. Şeker hastalığında kullanıma bağlı olarak kan şeker seviyeniz değişebilir(artıp/azalma) Bu nedenle ilacın dozunu doktorunuzla birlikte ayarlamanız gerekebilir. Ağız kuruluğuna bağlı olarak diş çürümesinde artışa neden olabilir.

SULİNEX XR kullanımı kemik kırığı riskini artırabilir. Tekrar belirtmek gerekir ki SULİNEX XR, çocuklarda ve 18 yaş altı ergenlerde kullanım için onaylı değildir.

Sulinex Hangi Durumlarda Kullanılmamalıdır?

SULİNEX XR, içeriğinde laktoz bulunmaktadır. Eğer nadir kalıtımsal galaktoz intoleransı, Lapp laktaz yetmezliği veya glukoz-galaktoz malabsorpsiyon problemi olan hastaysanız, bu ilacı kullanmamanız gerekmektedir.

Sulinex Açken Mi Kullanılır Tokken Mi?

Yemek ile birlikte alınması uygun görülmüştür. Ezmeden çiğnemeden yada başka işlem uygulamadan sadece tablet bütün olarak sıvıyla yutulmalıdır.

Sulinex Hangi İlaçlar İle Birlikte Kullanılmaz?

Tedaviye başlamadan önce, Monoamin oksidaz inhibitörleri (MAOI) adı verilen ilaçların kesilmesinden en az 14 gün geçmesi gerekmektedir.Bu ilaçları birlikte içmemelisiniz.

Sulinex Yan Etkileri Nelerdir?

Çok Yaygın Olarak Görülen:

• Sersemlik

• Uykusuzuluk

• Terlemeler(genelde gece olan terlemeler)

• Bulantı

Yaygın Olarak Görülen:

• İştah azalması

• Kilo alma yada kilo verme

• Göze bağlı diğer hastalıklar ve görme bozuklukları

• Kafa karışıklığına bağlı olarak kendinden kopma ve huzursuzluk hissi

• Ciltte meydana gelebilecek hafif kızarıklıklar

• Esneme

• Kan basıncında değişiklik

Seyrek Olarak Görülen Yan Etkiler:

•Enfeksiyon belirtileri (yüksek ateş, ani üşüme, titreme, baş ağrısı, terleme, grip benzeri semptomlar),

•Cildin kabarmasına ve soyulmasına yol açabilen şiddetli döküntü,

•Açıklanamayan kas ağrısı, hassasiyeti veya zayıflığı gibi kas yıkımının işaretleri

Doktorunuza Bildirilmesi Gereken Diğer Yan Etkiler Şunlardır:

•Nefes yetmezliği (öksürme, hırıltı ve yüksek ateşle birlikte görülebilir),

•Siyah dışkı veya dışkıda kan,

•Karaciğerde iltihap (hepatit) belirtileri (deri renginde sararma, kaşıntı veya koyu idrar),

•Kalp sorunları (hızlı veya düzensiz kalp atışı, kan basıncında yükselme),

•Göz problemleri (göz bebeğinde genişleme, bulanık görme),

•Sinir sistemiyle ilgili problemler (sersemlik hissi, karıncalanma, hareket bozukluğu, nöbet veya kriz)

Yaygın Olmayan(Nadir) Etkiler

• Yüzde ağızda dilde eller veya ayaklarda şişme ve/veya kaşıntıyla birlikte döküntü (kurdeşen). Yukarıdaki etkilerin olduğundan fazla yan etkisi olduğunu düşünüyorsanız mutlaka doktorunuza danışınız.

Sulinex İlaç Doz Aşımı

Eğer SULİNEX XR ilacından önerilen dozdan daha fazlasını kullanmışsanız, hızlı kalp atışı, uyanıklık düzeyinde değişiklikler (uykulu halden koma aralığına kadar), göz bebeklerinde büyüme, nöbetler veya krizler, ve kusma gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

SULİNEX XR ilacını gereğinden fazla kullandıysanız, dehal bir doktor veya eczacı ile görüşmelisiniz.

Şebnem Akı KaraoğluUzman Psikolog7 Haziran 2023