Bağımlılık. Ne yapmam gerektiğini bilmiyorum ?
Bundan 4 sene önce maddeyle tanıştım. Tam 1 sene kadar kullandım bırakırken zorlandım baya. Psikolog yardımı almıştım yarı yolda bırakmıştı. Öyle böyle bir şekilde kendi çabamla bıraktım. 3yıl geçti. İçmiş olduklarım ot ile haptı. Bu sene Metamfetamin ile tanıştım kristal falanmış. Normalde maddeden zor kurtulduğum halde niye bir daha bile bile gireyim diyordum merak sarıncaya kadar. Zaten başa ne geliyorsa meraktan. Kafası güzel değil diyen oldu, mutlu ediyormuş falan fazla takmadım ama üsteleyince merak girdi kanıma. Bir ay içinde belki bi 8-9 defa içmişimdir ama bilgim yoktu gramaj falan diyorlar sonradan araştırınca ne anlamı kaldı ki. Bir kaç defa yarım kaldım zaten pek düşmedi güzel değildi başka şeyler oldu falan en son dün takıldım ama ondan önce 4 5 gün belki fazlası vardır olmuştur. Şimdi ellerim gri mor gibi kilodan gitti baya zayıflamışım her yerimde sivilce var hep o maddenin pisliği çıkıyor tenimin her yerinden. Ne yapacağımı bilmiyorum iştahım yok, midem bomboş dünden bu güne kadar uyumadım halsizlik var, işten kaçtım yalan uydurup moralim yok. Böyle etkisini olacağını bilseydim içmezdim ilklerde bir şey olmayınca nerden bilelim. Dün bir 15 duman falan çekmişimdir. Ellerim ter içinde hani yokluğu vuruyor desem canım istemiyor, zehirlendim mi daha kötü olur muyum dün başladı sanırım yeni fark ettim çünkü. Tedavi olmaya hem vaktim yok hem durumum yok. Yardımcı olursanız sevinirim. Bir başıma çaresiz kaldım. Yaş 19
8 Haziran 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, aslında kullandığınız maddenin sadece anlık bir yapay mutluluk verdiğini ve bunun sonucunda ise sizin sağlığınızı etkilediğinizi farkındasınız. Madde kullanımı giderek artış gösteren bir bağımlılıktır. Bir defa başladığınızda daha fazlası, daha farklısı için arayış içine girersiniz. Madde kullanımı bırakmak istiyorsanız sadece birini değil, hepsini bırakmanız gerekmektedir. Birinin etkisi diğerinden az diye düşünürseniz bundan kurtulmanız daha zor olacaktır. 19 yaşında böyle bir yapay mutluluğa neden ihtiyacınız olduğunu kendinize sorun, cildiniz, sağlığınız, ruh sağlığınızı o an ki yaşadığınız yapay mutluluktan sizce daha mı değerli? Sizin kararlı olmanız ile hayatınızda bazı değişiklikler yapmanız çok önemlidir. Birlikte kullandığınız, size bunları getiren arkadaşlarınızla görüşmemelisiniz çünkü çevrelerini değiştirmeniz size maddeyi hatırlatan durumlardan kaçmanızı sağlayacaktır. Bunu yapmak zor, alışkanlıklardan kurtulmak ve yerine yenilerini edinmek kolay bir süreç değildir. Tedavide psikolojik destek, kişinin yaşamını yeniden düzenlemesi sürecinde de önemli olacaktır. Zaman ve bütçe sıkıntınız varsa online terapi almak için uzmanlarımızla görüşebilirsiniz. Bugün yapay mutlulukları bir tarafa bırakıp, kendiniz için, sağlığınız için ilk adımı atmalısınız.
9 Haziran 2021