Ben değersiz miyim?
Bugün benim doğum günüm arkadaşlarım var ama aslında yoklar her ne kadar eğlenceli komik insanları eğlendiren bir insan olsam da benim de moralim bozulabiliyor ama kimse bana ne olduğunu sormak yerine sadece kendini düşünerek sen gül sen bizi eğlendiriyorsun diyorlar ben palyaço muyum? Kalbim çok kırılıyor doğum günümü 1 ay önceden hatırlattım herkese kutlamak istedim çağırdım kimse gelmedi herkesin işi çıktı sözde ayrıca o kadar hatırlatmama rağmen kimse kutlamadı ben herkesin doğum gününü kutlar onlara kutlama hazırlarım ama onlar unuttu hem de her gün hatırlatmama rağmen onlarla konuşmayınca biri storyme attığım şeyden anlayıp onlara hatırlattı onlarda samimiyetsiz bir şekilde kutladı bende pek umursamadan tamam deyip geçtim sonra bana neden mutsuz olduğumu sordular hala anlamadılar beni değersiz hissettirdiler sanki bir yabancıymışım gibi her zaman böyle oluyor kimse beni umursamıyor konuşunca dinlemiyorlar bile doğum günümü kutlamamayı düşünüyorum dedim onları denemek için onlarda bence kutlama dediler ve gözümün içine bakarak biri ağzından kaçırdı ben gelmek istemiyorum diyerek belki abartıyorsun diyeceksiniz ama kalbim çok kırıldı düşünün siz herkese değer verip önemseyip onları mutlu etmeye çalışıyorsunuz ama onlar sizi umursamıyor bile evet yalnızlık güzel ama bu size karşı yapılan bir hakaret gibi kendimi çok kötü hissediyorum değersiz bir çöp parçası gibi bir eskimiş eşya gibi değersiz hissediyorum ailem bile umursamıyor çocukken de ilgi görmedim annem babam ayrı babam beni ziyarete bile gelmedi annem hep çalıştı kimse bana sevgi göstermedi sadece para verdiler ben para istemiyorum sadece mutlu olmak istiyorum birazcık sevilmek değerli hissetmek istiyorum ben kimsenin kalbini kıramam bundan hep korkarım ama kimse benim kalbimi umursamıyor ağlıyorum ama kimseye belli edemiyorum daha fazla dayanamıyorum
19 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, bugün yaşadığınızı belirttiğiniz sorunlar ve değersizlik hisleriniz çocuklukta yaşadığınız duygusal olarak görülmeme ve önemsenmeme yaşantılarınızdan kaynaklanabilir. Çocuklukta temel bakım verenlerimiz değerli olma, önemsenme gibi bazı temel psikolojik ihtiyaçlarımızı karşılamadığında biz de kendimizi değersiz, ve önemsiz hissedebiliriz. Biz çok sıklıkla, ve istemeden de olsa, çocuklukta yaşadığımız deneyimler sonrasında geliştirdiğimiz düşünce ve duyguları yetişkin yaşamımızda da hissetmeye ve hatta belki aynı düşünce ve duyguları yaşayabileceğimiz ortamları seçme eğiliminde oluruz. Çünkü bize çocukluğumuzda çevremiz tarafından bu mesajlar verilmiştir ve bu mesajları içselleştirmişizdir. Bu gibi sorunlar yaşayan danışanlarımızın duygu ve düşüncelerin temelinde yatan karşılanmamış psikolojik ihtiyaçları belirlemek ve bu ihtiyaçları erken dönem yaşantıları ele alarak, yeniden değerlendirerek, terapi ortamında bazı yöntemlerle karşılamak gerekir. Bu süreçte size faydalı olmamı dilerseniz bana ulaşabilirsiniz. Görüşmek dileğimle, kendinize iyi bakın.
20 Ekim 2020