Çalışmama izin vermiyor
Sevgilimle nişanlılık evresine geldik. O lise mezunu ve grafiker. Maddi olarak iyi durumda. Ben de daha yeni okulumu bitirdim ve 2 üniversite okudum. Doğal olarak çalışmak istiyorum. Ancak 10 aylık beraberliğimizde okulum kapandıktan sonra bu fikrini belirtmeye başladı. Neden olarak erkeklerin içinde olmamı istemiyormuş. Ben de netim. Ben calışmazsam mutsuz olacağım kabul ediyor musun diyorum, hayır diyor ama bu sefer de ben mutsuz olacağım diyor. Her şey harika, tek bu konu ve kıyafetime karışma konusu var. Ben ne yapmalıyım? 18 yıl okul okudum. Şimdi bir kenara mi atayım? Ailemin emekleri? Bunları güzelce anlatıyorum. Yeri geliyor kavga ederek anlatıyorum. Ama yok. Ne yapacağım ben? Evlilik ile ilgili kafam karıştı. Çünkü hayallerim bu değildi. Belki ileride çalışmak istemeyeceğim. Ama bu benim kendi kararım olmalı. Kimsenin değil. Şu an araftayız. Yol gösterin lütfen.
10 Eylül 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Aslında belirttiğiniz gibi belki kendiniz çalışmak istemeyeceksiniz bir gün ama bu sizin kararınız olmalı. Anladığım kadarıyla erkek arkadaşınız güven problemi yaşıyor. Bunu da size yansıtıyor. Güvensizliğinin neyden kaynaklandığını bulmak faydalı olabilir. Daha sonra birlikte, çalışmanızın olası sonuçları hakkında konuşabilirsiniz. Olası kaygılarını öğrenebilirsiniz. Dilerseniz psikolojik destek alarak soruna profesyonel bakış açısı kazandırabilirsiniz. Çift terapisi bu durumda uygun olabilir. Çünkü önemli bir konu ve hayatınızı önemli ölçüde etkileyebilecek bir konu. Dolayısıyla çözümlenmesi hem ilişkiniz hem sizin bireysel yaşantınız açısından faydalı olacaktır.
11 Eylül 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, öncelikle uzun süreli bir ilişkide bu tür kıskançlık sorunlarınız olmasının nedenini partneriniz ile karşılıklı konuşarak öğrenmeye çalışabilir, bu durumun bir güven sorunu olup olmadığı konusunda net bir fikre sahip olmanızı öneririm. Nişanlılık ve sevgililik döneminde partnerinizin sizi kısıtlaması ile ilgili tutumlarını "ileride düzelir" beklentisi ile görmezden gelmek ya da sorunlar halının altına atmak evlilik döneminde sizi daha da yoracaktır. Etrafınızda erkeklerin olmamasını istemesinin nedeni size olan güvensizliği mi, kendisine olan güvensizliği mi yoksa çevreye karşı olan tedirginliği mi? Tüm hayatınız boyunca karşı cinsten kendinizi saklayamayacağınız gibi bir gerçeği konuşmalı ve birbirinizi anlama yoluna gitmenizi tavsiye edebilirim. Çalışma hakkınızın engellenmesi doğru olmasa da bu konuyu saygı ve birlikteliğinizi bu zamana kadar taşıyan sevgi çerçevesi içinde yapmanız size de iyi gelecektir. Evliliğe hazırlık evresi kafa karıştırıcı ve yorucu olabilir. İlişkinizin devamlılığı ya da sonlanması konusunda yaşadığınız kafa karışıklığını bir çift terapisi desteğiyle aşabilir, sorunlarınızı ötelemek ya da çözümsüz hale getirmek yerine kolayca çözebilirsiniz.
13 Eylül 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ilişkilerde ve evlilikte çiftlerin ortak bir dünya görüşünü paylaşıyor olması ilişkinin niteliği ve sürekliliği açısından önemlidir. Bazen ilişkide bulunduğumuz kişi ile bu konuda farklı noktalarda bulunduğumuzu fark edebiliriz. Bu da bir kriz durumuna sebep olabilir. Bu krizi bir hayatı paylaşmak isteyen iki ortak olarak beraberce çözebilirsiniz ve çift terapisine gidebilirsiniz. Ancak bu konuda da ayrı noktalardaysanız o zaman bireysel bir karar almak durumunda kalabilirsiniz. Hangi kararın sizin için en iyisi olabileceği, hangi kararı vermek istediğiniz, ileride dönüp baktığınızda hangi karardan daha çok pişmanlık duyacağınız sorularını düşünebilirsiniz.
13 Eylül 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, bir ilişkide kendi kararlarınızı verebilme özgürlüğünüzün tanınması çok önemlidir. Sizin hayatınıza bu şekilde müdahale edilmesi flört şiddeti olarak tanımlanmaktadır ve toksik ilişki modelidir. Bu konuyu biraz araştırıp ilişkinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
14 Eylül 2021