cilt yolma
Merhaba ben 20 yaşında bir üniversite öğrencisiyim.Benim bir problemim var, vücudumun herhangi bir yerindeki sivilceleri, siyah noktaları istemeden sıkıyorum,yoluyorum ve kendimi durduramıyorum.Bunları yapmak istemiyorum elbette ama bir şekilde başlıyorum ve duramıyorum, yaparken bir rahatlama hissediyorum.Dakikalar sonra,bazen yarım saati buluyor,hiç durmadan sıkmışım yolmuşum kıpkırmızı olmuş halde bırakıyorum, sonra pişman oluyorum.Ama sonra yine yapıyorum.Psikolog ya da psikiyatriste gitmeli miyim? Bu durum sık görülen bir durum mudur çünkü bazen tamamen kendi elimde olduğunu düşünüyorum bu durumun o an bir daha olmayacağına dair kendime söz veriyorum ama hiçbir faydası yok. Destek almak sizce çare olur mu bu duruma?Yanıtınız için teşekkür ederim
25 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Vücudunuzdaki sivilce ve siyah noktaları sıkarken yaşadığınız rahatlamanın altında ne yattığı önemlidir. Genelde kontrol edebilme dürtümüzü bu şekilde tatmin ederiz. Örneğin hayatımızda yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunda daha kontrol edebildiğimiz, müdahale edebildiğimiz eylemlere yöneliriz. Ya da hayatın belli noktalarından alamadığımız tatmini (başarı gibi) bu şekilde almaya çalışabiliriz. Takıntı haline getirdiğiniz dürtülerinizin altında hangi düşüncenin yattığı terapilerde ortaya çıkabilir. Müdahale etme noktası ise bu durumun sizin günlük hayatınızı ne kadar etkilediği, işlevselliğinizi ne kadar bozduğu, size zarar verip vermediği gibi kriterlerle belirlenir. Destek almanız durumunda terapi size yardımcı olacaktır. Sağlıklı günler dilerim..
25 Ağustos 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, bu davranışın altında yatan sebepler ve duygular çok önemli. Bu davranışı gerçekleştirmenizin ardından gelen rahatlama bu davranışın devamına katkı sağlayan birşey. Bu davranışın size zarar verdiğini düşündüğünüzü anlıyorum, dolayısıyla bunu çözümlemek adına psikoloğa başvurabilirsiniz. Çünkü sonrasında yaşadığınız pişmanlık da sizi zorlayan sıkıntıyı devam ettiren birşey gibi. Bu durum farklı derecelerde farklı bireylerde görülebilen bir durum. Kontrol edebileceğiniz bir eylem; altında yatan sebepleri ve duygularını anlamak ve bunu değiştirmek üzerine destek almanız faydalı olacaktır.
25 Ağustos 2021