Çok fazla mastürbasyon yapıyorum nasıl azaltırım?
Merhaba ben 26 yaşında bir erkeğim. İşsizim ve bütün gün evdeyim. Şimdiye kadar hiç bayan arkadaşım olmadı. Bir keresinde köyde bir kızı öpmüştüm o kadar. Ben günde 7-8 bazen 10 defa cinsel istek duyuyorum ve mastürbasyon yapıyorum hep. Nerede olursam olayım isteğim geldiğinde kendimi tutamıyorum. Çalıştığım zamanlarda yazıhanede bile tuvalete girip kendimi tatmin ediyorum. 3 haftadır evdeyim tek başımayım ve bu daha da çok arttı. Lütfen bana yardım edin çok mastürbasyon yapmaktan nasıl kurtulurum? Aklıma cinsel istekten başka hiçbişey gelmiyor.
20 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Eren Artun Ergül
Merhabalar ben psk Artun Ergül. Yaşınız ve bedensel olarak sağlıklı bir birey olmanız sebebiyle cinsel isteğinizin oldukça normal olduğunu unutmamalısınız. Burada romantik ilişki içinde olmamanız sebebiyle daha çok bireysel tatmin olmaya yönelmemiş olmanız da beklenen ve yine normal bir durumdur. Lütfen cinsel ihtiyaçların tıpkı şu içmek yemek yemek kadar gerekli olduğunu bilip kendinizi suçlamayın. Cinsel haz da bir süre sonra bağımlılığa dönüşebiliyor sizin cinsel partneriniz olmadığı için basit ve hızlı bir yöntem olarak mastürbasyona yönelmiş olmanız yine beklenebilir ancak burada sorun teşkil eden konu hazzı ertelemek konusunda zorlanmanız. Eğer cinsel içerikli görseller veya videolar izliyorsanız bu süreçte uzak kalmanızı öneririm, günlük mastürbasyon sayınızı her 3 günde bir 1 azaltmaya çalışmanızı, aklınıza geldiğinde kendinizi meşgul edecek şeyler bulmanızı en azından zamanı ötelemeye çalışmanızı öneririm. Başa çıkmakta zorlanmaya devam ederseniz bir uzman yardımı alabilirsiniz. İyi günler dilerim
24 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Zihninizi başka şeylere odaklamanız şart. Enerjinizi başka türlü de harcamalısınız. Zihin için bol bol kitap okumak, film izlemek, tiyatroya gitmek iyidir. Beden için de evde dahi olsa sürekli spor yapınız ki enerjinizi farklı şekilde atın.
20 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Burada sorun bunun kontolünü artık sağlayamamanız aslında. Bunun sebebi anksiyete, travmatik bir durum, bir yenilgi veya bir hayal kırıklığı olabilir. Önemli olan öncelikle vücudunuzda biriken bu enerjiyi nefes egzersizleri, meditasyon gibi uygulamalarla o enerjiyi atmak ve bu isteğin kontrolünü tekrar ele almanız gerekmektedir.
20 Nisan 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
Merhaba, bu süreçte kendinizi meşgul edecek uğraşlara yönelmeniz ve istek duyduğunuz bu zamanlarda olabildiğince süreyi uzatmaya çalışmanız çok önemli. İçinde bulunduğunuz süreçle daha kolay baş edebilmek için bizlerden randevu talep edebilirsiniz. Süreçle baş edebilmeyi öğrenmek hem cinsel hem de psikolojik sağlığınız açısından son derece önem taşıyor.
20 Nisan 2020