Depresyonda olduğumu düşünüyorum.
İki sene önce istediğim üniversiteyi kazandım ve başlayana kadar çok mutluydum ama ilk dönem kimseyle arkadaşlık kuramadığım gibi sürekli odada kalmak istiyordum. İlk başlarda sorun olmuyordu çünkü lise arkadaşlarım ve ailem yardımcı oluyordu ama onlardan farklı bir şehirde okuduğum için yalnızdım. Sonraki dönem hazırlık sınıfım değişti ve birkaç tane arkadaş edindim. İkinci dönem benim açımdan bu yüzden daha eğlenceli geçmişti. Yazın ise genellikle evde kalıyordum. Üniversite birinci sınıfa başladığım zamanın ilk başlarında edindiğim bir arkadaşımın beni kullandığını anladım ve arkadaşlığımı bitirdim. Daha sonraları bir arkadaşımın daha sadece onunla ilgilenilmesini istediğim için bıraktım. Üçüncü arkadaşım diğer ikisiyle de yakın arkadaştı ve arkamdan kötü şeyler söylediğini duyduğum için bitti. Oda arkadaşım yine yakın arkadaşlarımdan biriydi ve paramı çaldı ve beni suçlu gösterdi ama daha sonra her şey ortaya çıktı ve arkadaşlığım yine bitti. Beşinci arkadaşım ise grup ödevini yaparken kendi kısmını yapmasını söylediğim için bana kızdı ve arkadaşlığımız bitti. Birinci döneme başlarken her şeyin daha iyi geçeceğini düşünmüştüm hazırlığa göre ama dersler ve bu olaylarla birlikte birinci dönem sürekli üzüntü içindeydim. Olan şeylerden sürekli kendimi sorumlu tutuyordum ve kendimden nefret ediyordum. Hiçbir şey yapmak istemiyordum. Ara tatil o yüzden iyi gelmişti ama ikinci döneme başlayınca derslerin yoğunluğu ve yine yaşadığım bazı olaylar yüzünden kendimi çok bıkmış hissediyorum. Derslerimi çalışmak istiyorum ama her şeyi olabildiğince erteleyip son ana bırakıyorum. Hayattan hiçbir şekilde zevk almıyorum ve bunları her düşündüğümde ağlıyorum. İlk başlarda bunu birilerine anlatınca iyi geliyordu ama birisi her şeyi abarttığımı söyleyince kimseye anlatmamaya başladım. Eskiden geleceğe dair çok fazla plan yapıp onları gerçekleştireceğimi düşünürdüm ama şimdi gelecekten hiç umudum yok. Sanki istediğim hiçbir şey olmuyor gibi hissediyorum ki gerçekten iki senedir istediğim hiçbir şey olmuyor ben ne kadar çok olması için çabalasam da hep ters tepki alıyorum. Düzelmek istiyorum, bir şeylerden zevk almak istiyorum ama neyi denersem deneyim olmuyor. Ne yapacağımı da bilmiyorum. Bunun bitmesi için ne yapacağımı söyleyebilir misiniz lütfen?Okuduğunuz için çok teşekkür ederim.
23 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Şebnem Akı Karaoğlu
Merhaba, evet arkadaşlarınla ilgili peş peşe birçok sıkıntı yaşamışsın. Öncelikle istediğin üniversiteyi kazandığın için seni tebrik ederim. Bir çok öğrencinin hayalini kurduğu şeyi sen gerçekleştirmişsin. Şunu hiç unutmamalısın ki bazen yaşadığımız değişiklikler kolay kabullenilemez olabilir. Alışkanlıklarımız, bireysel özelliklerimiz, tutumlarımız yeni durumlara adapte olma konusunda bazen bizi zorlayabilir. Durumun basit olduğunu ya da abarttığını söylemek çok da doğru değil, çünkü bu sorunu sen yaşıyorsun ve belli ki durum yaşam kaliteni bozuyor. Bence bu durumla ilgili destek almayı düşünebilirsin. Dilediğin takdirde bu konuda sana yardımcı olabilirim, baş etme becerilerini geliştirmek, konuya farklı pencerelerden bakabilmeni sağlamak son derece iyi gelecektir. Görüşmek dileğiyle...
7 Mayıs 2020
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle ufak adımlarla ilerleyip bunu aşabilirsiniz. Haftalık olumlu ve iyi hissettiğiniz her anı, diğer tarafta kendinizi kötü hissettiğiniz her anı yazmayı deneyin. Göreceksiniz ki bazen olumlu, olumsuzdan fazla olmasına rağmen, insan bazen olumsuza odaklanmayı seçer. Bu algıyı değiştirebilirsek tekrar ufak şeylerden mutlu olduğunuzu fark edip zevk almaya başlayacaksınızdır. Bu olumsuz düşünceleri olumluya dönüştürmek için bizlere ulaşıp beraber yol alabiliriz, yalnız değilsiniz.
27 Nisan 2020