Erkek arkadaşım benden uzaklaşıyor ne yapmalıyım?
24 yaşındayım daha öncesinde korkularımdan, çekingenliğimden hiç sevgilim olmadı. Erkek arkadaşımla eski çalıştığım yerde tanıştık, öncelerinde iki iş arkadaşıydık daha sonrasında birbirimize karşı bir şeyler hissettiğimizi fark ettik fakat açılmak için ikimizde çok inat ettik. Onun geçmişte eski sevgilisiyle yaşadığı travmaları var. Bana karşı bir şeyler hissettiğini fark ettikten 4-5 ay sonra açıldı ama biz arkadaş olarak kalmaya devam ettik, birbirimize sadece sevdiğimizi söyleyebildik. Daha sonraları biz bir müddet birbirimizle konuşmadık, uzak kaldık. Tekrar bi4 ay sonra bir şekilde konuştuk, görüştük ve sevgili olduk. Ben ona ilk birbirimize açıldığımız zaman "bağlanmak yok, sevgi var" demiştim. Biz sevgili olduk her şey çok güzeldi artık olgun düşünerek hareket ediyorduk. Bir gün ben sevgimi ve güvenimi açıklayan bir mesaj attım , onun arada bir de olsa alkol kullanmasından rahatsız olduğumu belirttim çok değinmeden. Ve o sadece oraya odaklandı. Daha sonrasında soğuk yapmaya başladı, neden böyle yaptığını sorunca böyle olmaya karar verdim. eskisi gibi olmak daha iyi gibi dedi. Telefonla görüştük, bunu açıklamasını istedim. Biz birbirimize bağlanıyoruz, ben bağlanıyorum ve ben bunu istemiyorum, eskiden de hep aynı şeyleri yaşadım, en sonunda üzülen ben oldum dedi. Beni sevip sevmediğini sordum. Seviyorum, sevdiğim için koruma altına alıyorum dedi. Zaten sen de bağlanmak istemiyordun, biz üzülmeyelim dedi. Ama ayrılmak istediğini söylemedi eskisi gibi olmaktan bahsetti sadece. Şimdi bana eskisi gibi davranıyor uzak duruyor, uzaklaşıyor.. Nasıl davranacağımı bilmiyorum ama uzaklaşmak istemiyorum bunun için ne yapmalıyım?
1 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar. Anladığım kadarıyla erkek arkadaşınız da siz de ilişkinize baştan beri temkinli yaklaşmışsınız. Kontrollü hareket edilen ve duygular kadar mantığın da devrede olduğu bir ilişki olmuş. Yaş aldıkça romantik ilişkilerde bile olsa düşünerek adım attığımız bir gerçek, fakat sizin partnerler olarak kontrollü tutumunuz özellikle de süreğen yani devam eden ilişkilerin doğasına aykırı bir konu üzerinde olmuş. Çünkü temkinli tutumunuzu bağlanmamaya yönelik sürdürmeye çalışmışsınız. Halbuki insanın doğasında adapte olmak, uyum sağlamak vardır. Bu bir insana adapte olmayı, alışmayı da kapsar. Aynı şekilde kendine yetebilen yetişkinler de olsak bir diğeriyle sevgi ve güven bağı geliştirmek isteriz. Erkek arkadaşınız geçmişte yaşadığı kötü deneyimler sonucu sizi uzak tutarak kendine sağlam bir savunma mekanizması geliştirmiş gibi duruyor. Aranızdaki bağı sürdürebilmek için ona yanında olduğunuzu, ilişkinize tekrar bu sefer daha adım adım devam edebileceğinizi söyleyebilirsiniz. Daha etkili çözüm için ise erkek arkadaşınızın psikolojik destek alması yerinde olacaktır. Sağlıklı günler dilerim..
1 Ağustos 2021