Ev
Merhaba, annemin telefonunda sosyal medya üzerinden başka adamlarla mesajlaşmasını yakaladım. Babam hayatta ve alzaymır hastası. Annemle bu konuyu konuştum bir anlık boşluğa düştüğü söyledi. Birdaha yapmayacağına dair yemin etti. Sosyal medyasını sildim o kişiyi engelledim. Fakat sonrasında yine yakaladım teker sosyal medyasını yüklemiş ve konuşmaya devam etmiş. Tekrar konuştum annemle neden tekrar yüklediğini sordum yalan söylüyor ben yüklemedim diyor, mesajlar eski diyor. Aptal yerine koyuyor beni. Birde elin adamına telefon numarasınıda vermiş, Ne yapacağımı bilmiyorum bir haftadır kendimde değilim sürekli ağlıyorum. Annem namaz kılan, 2 kere umreye gitmiş tesettürlü sofi bir bayan. Nasıl böyle birşey yapıyor inanamıyorum. Gözümle görmesem asla inanmazdım 3 kardeşiz ve evliyim. Eşime anlatmak zorunda kaldım ağladığımı görünce içimi döktüm. Kimseye söylememesi için yemin ettirdim. abime ve ablama söylemedim. Babam duysa anneme kötü birşey yapar diye korkuyorum. Alzaymır hastası üzülmesini istemiyorum. Lütfen bana bir yol gösterin
30 Mayıs 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle merhabalar, bu konumu derin ve analiz gerektirdiğini düşündüğümden size yardımcı olmam ve konuyu detaylı anlamam için terapi alırsanız sevinirim.
25 Temmuz 2020
Psikologofisi Uzmanı
Çok üzüldüğünüzü anlayabiliyorum. Annenizle ilgili hayal kırıklığı hissetmek ile birlikte anne ve babanız arasındaki ilişkinin geleceğiyle ilgili de kaygı hissediyorsunuz. Diğer yandan sizin sorumluluğunuzda olmayan, değiştirmek istediğiniz ama kontrol alanınızın dışında kalan bir durumla karşı karşıyasınız. Bu tür durumlarda yapılması gerekenle ilgili tek bir çözüm yolu yoktur. Enine boyuna değerlendirmek gerekir. Annenizle uygun yolla konuşabilmek adına belki farklı iletişim yolları denenebilir, bunun yanında sorumlusu olmadığınız bir konu hakkında üzüntü ve suçluluk duyguları yaşıyor iseniz bunun da nedenini konuşmak belki faydalı olacaktır. Ayrıntılı bir değerlendirme yapmadan yardımcı olmak çok kolay değil. Bu nedenle bir psikologdan görüntülü ya da sesli destek almanızı öneririm. Her halükarda böylesine zorlu bir durumu çözmek gibi bir misyon edindiyseniz, bu sizin için çok kolay bir süreç olmayacaktır.
2 Haziran 2020