• Soru Sor
• Gülme krizime engel olmamıyorum
Gülme krizime engel olmamıyorum
Merhabalar, 23 yaşındayım kendimi bildim bileli gülme krizimle boğuşuyorum küçüklüğümden beri var. Eskiden çok nadir oluyordu. 12 yaşındayken bir cenazeye gitmiştim, orada insanlar ağlarken benim gülme isteğim geliyordu. Kendimi sıkmasam orada kahkahayı basacaktım. En azından o zamanlar engelleyebiliyordum ama 1 senedir hamilelik ve doğum sonrası çok arttı. Özellikle doğum yaptıktan sonra ara ara değil günde bilmem kaç kere gülme krizine giriyorum. Sebepsiz de olabiliyor. Nasıl bir tedavi yolu bulmam gerekiyor? Bu benimle ölene kadar devam edecek mi? Kafamda bir sürü sorular var ama gerçekten insanların içine çıkmak istemiyorum artık.
20 Mart 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Gülme krizlerinizle ilgili olarak şunu söyleyebilirim ki; aslında yaşadığımız olaylar karşısında hepimiz davranışsal bir tepki veririz. Kimi insan ağır stres altında ağlarken kimisi öfkelenebilir kimisi de başka şekilde duygusunu gösterebilir. Demek ki yaşadığınız olaylar karşısında gülmek sizin duygularınızı gösterme biçiminiz ve bu doğal bir süreç. Ancak anladığım kadarıyla eskiden bu tepkinizi kontrol edebilirken şu anda hamilelik sürecinizle birlikte değişen hormonlarınızın etkisiyle kontrol etmekte güçlük çekiyorsunuz bu durumu. Tıpkı öfkesini kontrol etmekte güçlük çeken birinin desteğe ihtiyacı olduğu gibi sizin de profesyonel bir desteğe ihtiyacınız var gibi. Eğer bu süreçte benimle birlikte yol almak isterseniz sistem üzerinden uygun olduğum zaman dilimlerine bakıp size uygun bir saate randevu oluşturabilirsiniz.
21 Mart 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, belirli tekniklerle ve ödevlerle üstesinden gelmeniz gayet mümkün, destek alabilirsiniz bu konuda.
23 Mart 2021