Hastaneye gidince bayılıyorum
Ben Hasteneye gidemiyorum bahçesine bile giremiyorum girsem bayılıyorum kan göremiyorum o zamanda bayılıyorum aşı olamıyorum tıp ile alakalı bir durumda ani heyecanlanıyorum ve bayılıyorum bu sorunu nasıl aşabilirim
30 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
İğne fobisi en basit tanımlardan biriyle "vücut bütünlüğüne zarar gelme korkusu." Olarak tanımlanmıştır. Vücudumuzu carpma, kesme, delme...vs... Gibi korkular bizim kendimizi korumamıza aslında yardım ederler. Hastahaneye gittiğinizde bunlar aklınıza geldiği için korkunuz tetikleniyor olabilir. Sonuçta tüm canlılar biyolojik olarak hayatta kalmaya ve zarardan kaçınmaya programlanmıştır. Fobi terapisi konusunda çok başarılı uzman terapistler olabiliyor. Çok çeşitli ve profesyonel teknikler uygulanabiliyor. Mesela sistematik duyarsizlastirma veya alıştırma gibi oldukça çeşitli teknikler var. Uzmanına görünebilirsiniz.
1 Eylül 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, herhangi bir hastalık durumuna karşı travma geliştirmiş olabilirsiniz. Küçükken yaşanan travmatik bir deneyim olabilir bu; sizin ya da bir yakınınızın hastalığı, yine sizin veya bir yakınınızın medikal bir müdahaleden sonra durumunun kötüleşmesi, küçükken hastaneye götürülmekle korkutulmanız, hastanedeyken ya da hastane yakınındayken aldığınız kötü bir haber, hastaneye, hastalıklara, tıbbi müdahalelere olumsuz koşullanmanıza neden olmuş olabilir. Bir sorunu çözebilmek için önce neden olduğu bilinmelidir. Bu da en iyi terapide anlaşılır. Dolayısıyla sorununuzun üstesinden gelebilmek için terapi desteği faydalı olacaktır.
31 Ağustos 2021