İçsel sıkıntılarım var
Merhabalar ben psikiyatrik tedavi görüyorum fakat sanırım işe yaramıyor. İçime tam göğsümün ortasına bir sıkıntı oturuyor, nefes açlığı hissettiriyor ve sürekli içimden ağlama isteği geliyor. Tam göğsümün ortasına bir ağırlık oturuyor ve günlerce gitmiyor. Dualar ediyorum fakat içimden atamıyorum bu sıkıntıyı. Ne yapmam gerek bana yardım edin
14 Kasım 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar , öncelikle, bilişsel düzeyde farkında olup bazı şeylerin yolunda gitmediğini fark etmeniz bile büyük bir adım tebrik ediyorum öncelikle. Geçmişinizle ilintili tetiklenmeler neticesinde duygulanım ve duygudurumda bozulmalar meydana gelmiş olabilir. Travma destekli veya çökkün duygudurum ,kaygı temelli durumlarda detaylıca görüşme sağlamakta ve Psikoterapi + medical ( ilaç ) tedavisi ile hızlı bir gelişme olabiliyor. Bu ve bu gibi durumlar kişilerin fizyolojik ve psikolojik yıpranmaya neden olduğu için ; iletişimde problemler, stresörlerin tetiklenmesiyle kaygıda artış, uyku problemleri ve zaman içerisinde tahammül seviyesinde düşüklük, hiç bir şey yapmama isteği, ve ilgisiz hissetme , sevgisizlik, ilgi odağı olma isteği ve bir çok bastırdığımız duygulanım ve duygu durumların ortaya çıkmasına neden olabilir, harici savunma mekanizmalarımız kişiden kişiye değişkenlik gösterdiği gibi çok farklı da çalışabilir bu ve bunun gibi belirtiler halledilmediği taktirde duygulanım ve duygu durumla ilintili bir problemler ortaya çıkabilir. Bireysel anlamda detaylı bir görüşme sağlayabilirsek faydalı olabilir. Halledilmeyecek bir sorun değil müsterih olun ve müsait bir vaktinizde randevu için planlama yapabilirsiniz... Uzman Klinik Psikolog Ahmet Ali SUNAY
25 Kasım 2020