• Soru Sor
• Sanırım anksiyete bozukluğum var
Sanırım anksiyete bozukluğum var
Küçüklüğümden beri her şey beni korkutuyor. Son bir yıldır hayatımda karşılaştığım sorunlarda ya da durumlarda hep en kötü senaryoyu kafamda kuruyorum. Kendim için de endişeleniyorum ama daha çok ailem hakkında endişeleniyorum. Bu en kötü senaryolar genellikle ölümle sonuçlanıyor. Mesela tek katlı bir evde kaldığım zamanda geceleri tırlar geçiyordu ve onların seslerini duyuyordum. Kendimi kontrol edemeyip aklıma hep şu düşünce geliyordu ya şoför direksiyon başında uyuyakalıp evin içine dalarsa? 1 yıl önce ne zaman annemden uzakta olsam ateşimin çıktığını hissediyordum. Nefes alamıyorum, bütün vücudum titriyordu. Hasta olduğumu düşünüp beni doktora götürdüler ama bir şey çıkmadı. Daha sonra okulda tüm teneffüsleri uyuyarak geçirmeye başladım. Evim okuluma uzaktı ve erken saatte kalkıp sabahın ayazına yakalandığım için böyle olduğunu düşündüm ve nakil aldırdım ama şikayetlerimin hepsi devam etti. Ne zaman ailemin yanına gitsem onları kendi gözlerimle görsem o zaman daha iyi hissediyordum. Daha sonra sosyal medyada anksiyete bozukluğu diye bir psikolojik hastalığının ne demek olduğunu açıklayan bir yazı gördüm sonra biraz daha araştırdım. Kendi kafamda mı kuruyorum yoksa gerçekten bir sorunum mu var?
31 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, duygu, düşünce ve davranışlarımız birbirleri ile sürekli olarak etkileşim içindedir. Düşüncelerimiz duygu ve davranışlarımızı etkiler. Örneğin içinde bulunduğumuz olumsuz durumu kontrol edilemez olarak algıladığımızda kaygı duyabiliriz. Sanırım siz de kontrol etmekte güçlük çektiğiniz bazı düşünceleriniz nedeniyle kaygı problemleri yaşıyorsunuz. Belirttiğiniz bu düşüncelere "felaketleştirme" adını veriyoruz. Felaketleştirme durumu olayları olduklarından daha kötü algılama, kötü senaryolara odaklanma, olayların kötü bir biçimde biteceğini bekleme, var olan durumu kontrol edilemez olarak algılama gibi belirtilerle tanımlanmaktadır. Yaşadığınız problem durumunda yapmamız gereken ise bu otomatik düşüncelerinize odaklanmak, bu düşüncelerinizi alternatif düşüncelerle değiştirmektir. Farklı düşüncelere odaklanabilme becerisini geliştirdiğimizde yaşadığınız kaygı durumlarının azaldığını görebilirsiniz. Durumunuzu daha detaylı olarak değerlendirmek ve seanslarımıza başlamak için benden bir görüşme alabilirsiniz. Aşağıdaki adresten bana ulaşabilirsiniz: https://www.psikologofisi.com/psikolog/ramazan-kaygusuz Görüşmek dileğimle, kendinize iyi bakın.
15 Kasım 2020