Sevgilimin psikolojik durumu için seviyorken ayrıldık
Biz daha ikimiz çok genciz ama o daha çocukken çok kötü bir olay yaşamış. Bir şerefsiz tarafından tecavüz edinilmeye çalışılmış bu olay 15 yaşında başına gelmiş şuan 6 sene olmuş kendisinin ne zaman ilişkisi olsa ataklar geçiriyormuş. Biz yeni birlikteyiz 1 ay kadar falan oldu. Sevgilim bu atağı hiç kaldıramadı açıkçası ondan tabi ki cinsel bir beklentim yok. Ama kendisi ileri ki yaşantımızda cinsel bir durum yaşamayacağını söyledi ben bu durumun aşılacağını daha önümüzde uzun yıllar olduğunu söyledim. Psikoloğa çok mutlu olduğumuzu ama bu atak yüzünden bir çare bulamadığını söylemiş. Psikolog da ilişkiye hazır olmadığını bu durumda iki insan da zarar görür demiş. Açıkçası inanamadım çünkü benim yanımda dünyaları unutan bir insan. Psikolog hanım veya doktor bey bir erkek olarak kız arkadaşımı çok seviyorum gerçekten çok seviyorum onu bırakmam istemiyorum elimden ne gelir ne yapmam lazım kendisi ilişkimizi bitirmek istedi çünkü beni mutlu edemeyeceğini düşünüyor. Lütfen bana yardım edin. Çok seviyorken böyle olması çok acı
10 Haziran 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, aslında kullandığınız maddenin sadece anlık bir yapay mutluluk verdiğini ve bunun sonucunda ise sizin sağlığınızı etkilediğinizi farkındasınız. Madde kullanımı giderek artış gösteren bir bağımlılıktır. Bir defa başladığınızda daha fazlası, daha farklısı için arayış içine girersiniz. Madde kullanımı bırakmak istiyorsanız sadece birini değil, hepsini bırakmanız gerekmektedir. Birinin etkisi diğerinden az diye düşünürseniz bundan kurtulmanız daha zor olacaktır. 19 yaşında böyle bir yapay mutluluğa neden ihtiyacınız olduğunu kendinize sorun, cildiniz, sağlığınız, ruh sağlığınızı o an ki yaşadığınız yapay mutluluktan sizce daha mı değerli? Sizin kararlı olmanız ile hayatınızda bazı değişiklikler yapmanız çok önemlidir. Birlikte kullandığınız, size bunları getiren arkadaşlarınızla görüşmemelisiniz çünkü çevrelerini değiştirmeniz size maddeyi hatırlatan durumlardan kaçmanızı sağlayacaktır. Bunu yapmak zor, alışkanlıklardan kurtulmak ve yerine yenilerini edinmek kolay bir süreç değildir. Tedavide psikolojik destek, kişinin yaşamını yeniden düzenlemesi sürecinde de önemli olacaktır. Zaman ve bütçe sıkıntınız varsa online terapi almak için uzmanlarımızla görüşebilirsiniz. Bugün yapay mutlulukları bir tarafa bırakıp, kendiniz için, sağlığınız için ilk adımı atmalısınız.
10 Haziran 2021