Tırnaklarımı yiyorum
Merhaba hocam. Son zamanlarda çok fazla tırnaklarımı yiyorum. Eskiden de devam eden bir alışkanlık fakat artık yemekten ellerimde yaralar çıkıyor. Nedeni ne olabilir...özellikle yüzümde çıkan bir hastalık bunun maddi manevi sıkıntısı sonrasında da uzun süreli ilişkimden ayılmak ve sevdigim adamın hemen bir başkasıyla sevgili olması, onu sevmesi, bunu da bana belirtmesi. Üstüne yüzümde çıkan demodex hastalığı sivilceler kızarıklıklar ödem... Bunun maddi getirisi beni çok yordu.
28 Mart 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Anladığım kadarıyla uzun süreli ilişkinizi sonlandırdıktan sonra partnerinizin birbaşkasıyla birlikte olup bunu da sizinle paylaşması sizin strese girmenize neden olmuş ve bu durum karşısında fiziksel bir tepki olarak yüzünüzde sivilce çıkmış ve kızarıklıklar oluşmuş. Muhtemelen elinizde yaralar çıkaracak kadar tırnak yemeniz de strese girmenize neden olan bir olay karşısında verdiğiniz davranışsal bir tepkidir. Ancak şunu belirtmem gerekir ki aslında bizi strese sokan şey yaşadığımız olayların kendisi değil o olaylar karşısında ilk aklımıza gelen düşünceler ve o olaya yüklediğimiz anlamlardır. Psikoterapi görüşmelerinde sizin strese girmenize neden olan olaylar karşısında ne düşündüğünüzü keşfedip o olaylara yüklediğiniz anlamları yeniden yapılandırırsak otomatik olarak duygularınız ve o olay karşısında bedeninizin fiziksel olarak verdiği alerjik tepki ve o olay karşısında sizin tırnak yeme davranışınız da bir nebze kontrol altına alınacaktır. Bu süreçte benimle çalışmak isterseniz çevrimiçi olduğum zamanlara bakıp size uygun bir zamana randevu oluşturmanız yeterli olacaktır. Sağlıklı günler dileğimle.. Hoşçakalın..
29 Mart 2021