Uykudan uyanma problemi.
Çocukluğumdan bu zamana kadar yaşadığım büyük sıkıntılarım. Tüm duygu ve hislerimi yitirdi. Eskiden beni korkutan bir şeyler olurdu beni hayata 4 elle bağlayan. Şimdi bir insanın başına en kötü ne gelebilir neyini kaybedebilir canından öte bilinciyle yaşıyorum artik . İnsanlar Benim gibi sessiz, naif, aşırı duygusal, birisini bu hale soktular. SORU; Uykuda çok mutlu oluyorum. Uyanıkken hissiz bir şekilde gene mutlu. Fakat uykuyla uyanma arasındaki ince çizgi benim en boşluğum can cekiştiğim vakit hocam. Nefesimin kesildiği İnsanın değeri önemi olmadığı bir dünyada Yani afedersiniz elimde olsa. Ayı gibi 6 ay aralıksız uyurum. Normaldir bu . Bana tavsiyeleriniz nelerdir.
7 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Bazen üst üste yaşadığımız olumsuz olaylar duygu dünyamızı derinden etkiler. Özellikle de hiç beklemediğimiz anda yaşadıklarımız bazı hasarlar bırakabilir. Duygusal anlamda gördüğümüz bu zararlar bizi bir süre sonra daha temkinli olmaya iter. İnsanların ve yaşanılanların bizi kötü etkilemesini önleyebilmek için kendimizce önlemler alabiliriz. Bu önlemler bilinçli ya da bilinçdışı alınan önlemler olabilir. Hissizleşme/ duyguları eskisinden daha az hissetme durumu da bir çeşit savunma mekanizmasıdır. Daha sonra üzülmemek için artık kişi ve olaylara karşı istemsizce duygusal donukluk yaşayabiliriz. Belirttiğim gibi bu, oluşabilecek kötü olaylardan sonra üzülmemek için geliştirilen bir mekanizma olabileceği gibi halihazırda hissedilen üzüntü ve ıstırap veren duyguları hissetmemek için duyguların bastırıldığı bir yol da olabilir. Uyku ise hayatın olumsuzluklarından kaçabileceğimiz en ulaşılabilir ve rahatlatıcı yoldur. Uyku isteğiniz içinde bulunduğunuz depresif durumlardan kaynaklı olabilir. Bir psikolog ile görüşmeniz fayda sağlayacaktır. Sağlıklı günler dilerim..
7 Ağustos 2021