ayrıldığım ilişkimde sorunlar devam ediyor
10 aylık bir ilişkim vardı. İlişkiye hazır hissetmediğimiz bir dönemde karşıma çıktı ısrarlarıyla ve iknalariyla başladık aslında. Güzel anlaştığımız zamanlarımızın olmasının yanında çok fazla kavga ediyorduk. Bu ilişkideki en büyük hatam her şeyimi anlatmak oldu. Kendimle ilgili geçmişimle ilgili birçok şeyi paylaştım beni doğru tanısın diye. O da aynı şekilde. Ama her defasında bunlar yüzüme vurulmaya başlandı başıma kakılmaya başlandı. Onun bana anlattığı şeyler de beni etkilemişti. Daha önce aldatıldığı vs.. Birbirimizin eski ilişkileri hakkında çok fazla konuştuk. Bu büyük hataydı kabul ediyorum ve onun sosyal medya üzerinden benim kıskanç olduğumu bildiği halde bazı özensiz davranışlarını gördüm ve uyardım. Normal kız arkadaşlarından bile rahatsız oluyordum artık çünkü kendisi bende böyle duygular uyandırıyordu. Bilinçaltıma işlemişti ve bende kıskançlık travmaları yaratıyordu. Aramız iyi olduğu zamanlarda bile aklıma gelip beni huzursuz ediyordu. Bana karşı çok hassastı aslında. Onu daha önce kimsenin benim onu sevdiğim gibi sevmediğini söylüyordu. Benim ona karşı ilgimden memnundu ama onun bana karşı ilgisi beni bunaltıyordu. Bir tartışmadan sonra çok fazla konuşuyordu ve hep aynı şeyleri söyleyip duruyordu. Artık sıkılmaya başlamıştım bir de bu pandemi döneminde de görüşememiştik ayrı kalmıştık bu da etkiliyordu birbirimize sariyorduk. neyse Haziran'da benim doğum günüm için gelmişti benim sehrime ben Aydın'da o İzmir'de oturuyor. İzmir'de okuduğum için orda tanışmıştık bu arada. neyse.. geldiğinde yine kötüydü aramız ama barışmak istiyordu en Güzel günüm ağlayarak kavga ederek geçmişti biryere varamiyorduk ama ayrilamiyorduk da. çaba sarfetmek istiyordum çünkü gelecekle ilgili çok güzel hayalleri vardi. evlenmek istiyordu bu yönde hayaller kuruyordu mutlu oluyordum haliyle. temmuzda askere gitti. bu dönem daha da zor geçmeye başlamıştı artık kavgalar daha da artmıştı ve siddetlenmisti. birbirimize küfürler hakaretler ediyorduk ama ona seni beklicem dediğim için de ayrılmayı konduramiyordum. gel zaman git zaman onun orada iyice psikolojisi bozulmaya başladı askerlik şartları vs.. (birkaç sene önce de psikolojik tedavi görmüş zaten ilaçlar kullanmış) bu yüzden de ben artık mutsuz bir kızdım.. içten ne zaman kahkaha attığımı hatirlamiyordum mesela sürekli problem sürekli yaşadığı sıkıntıları anlatıyordu beni de bunalıma sokuyordu. en sonunda dayanamadigimi anladım ve ayrılmak istediğimi söyledim. üzüldü. vazgeçirmeye çalıştı ama net olduğumu görünce tamam dedi. sadece ben gelene kadar 70 gün kaldı o zamana kadar arkadaşça benimle konuş dedi. hayatımdan hemen çıkma ben de içimde yavaş yavaş bitireyim dedi. kabul ettim ama artık konuşmak istemiyordum. zorla konuşuyordum o da anliyordu. ve ayrılığı kabullendigini soylesede kabullenemedigi belliydi. engelledigim zaman engeli kaldircaksin diye hakaretler ediyordu. ve en son boyut olarak tehdit etmeye başladı beni. babam da şahit oldu bu tehditlere. ben de ona babamın her şeyden haberi var ona her şeyi anlattım senden korkacagima ondan korkarım diyerek konuştum dedim. tamam o zaman madem biliyor o zaman ver telefonu birde benden duysun dedi. ağza alınmayacak şeyler soyledi. daha onceki ilişkilerimden bahsetti bütün acigimi vurdu babamın yüzüne beni küçük dusurmeye çalıştı. önüme gelenle yattigimi arkadaşımda kalicam deyip de başka erkeklerde kaldığımı mekanlardan cikmadigimi doğum kontrol kullandığımı vs ... babam o an için bozuntuya vermedi her şeyi biliyorum ben kızımı affettim hatasından ders aldı diyerek korudu beni ama o tehditlere devam etti.. ve 70 gün sonra geldiğimde seni heryerde rezil edicem kimsenin yüzüne bakamicaksin universitene kayit yaptircam bende. yok bende Aydın'a tasinicam hep burnunun dibinde olucam diye tehditler etmeye devam etti. numaramı değiştirdim ve onun annesine mesaj attım instagramdan beni tehdit ettiğini anlattım.. ama elinde bazı +18 konuşmalarımız olduğu için onlarla beni rezil etmeye çalışabilir diye düşünüyorum.. bu durumda ne yapabilirim bilmiyorum.. bana bu kadar kıyamadigini söyleyen insan bana asla zarar veremeyeceğini söyleyen insan üzerime titreyen insandı bu. gerçekten inanılmaz hayal kırıklığı yaşattı bana ve kimseye inancım güvenim kalmadı diyebilirim. havlayan köpek ısırmaz sadece blöf yapıyor da olabilir ama bu tedirginlik beni rahatsız ediyor nasıl bir önlem almalıyım ? nasıl tamamen kurtulabilirim ? devam ederse polise savcılığa gideriz bile dedik ama yine de içimde endişe var yardımcı olursanız sevinirim ..
6 Ekim 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba Sayın danışan, endişelenmeniz gayet normal. Siz ve babanız elinizden gelen en iyi şekilde durumu izah etmiş, söylemeniz gereken şeyleri söylemişsiniz. Eski erkek arkadaşınız, ilişkiden oldukça etkilenmiş görünüyor. Bu onun problemi. İlişki sonrası tehditler, özel konuşmalar ve paylaşımların şantajı, kabul edilemez davranışlar. Fakat sizin alacağınız gerekli tedbirler; tekrar sizinle iletişime geçmesi gibi, bu durumda kesinlikle onun isteyeceği ''zorladığı'' bir şey yapmamak, sizi korkutarak talepte bulunması, son bir kere görüşmek istemek gibi durumlar sıkça yaşanmaktadır. Mümkün mertebe bunlara hazır olmalısınız. Bu durumlara karşı mesafenizi korumanız, adli bir işlem başlatmadan önce sizinle tekrar iletişime geçmesini beklemeniz gerekecektir. Bu süre zarfında yaşayacağınız gerginlik, stresle birlikte gelen endişe zaman zaman sizi olumsuz etkileyebilir. Alternatif olarak, aranızda uzlaşma yaratmak için Aileniz ile birlikte hareket etmeniz düşünülebilir. Yapılacakları konuşmak, süreç içi psikolojik bir destek almak için bana ulaşabilirsiniz.
13 Ekim 2020