Çocuklar için endiseliyim
Merhaba covit 19 salgınından dolayı 45 gündür çocuklarımı dışarıya çıkarmıyorum çok sıkıldılar bende caresizim onların pisikoloji lerinin bozulması söz konusu olurmu bu salgın varken ev değiştirmemiz doğru olurmu bahçeli bir eve geçmek istiyoruz çocuklar için tesekkurler.
23 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Bu durumdan elbette ki hepimiz etkilendik ama aslında en çok etkilenen çocuklar oldu. Onlarla evde farklı farklı etkinlikler yapabilir, oyunlar oynayabilirsiniz. Onların hayal gücünü geliştirecek oyunlar bulabilirsiniz. Ayrıca bahçeli bir eve geçmek de çocuklar için daha iyi olabilir.
8 Ekim 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
Merhaba, salgın hepimizin psikolojik durumunu çok etkiledi. Kuşkusuz bu salgın yasaklarından çocuklar da etkilendiler. Durumu onlara panik duygusuyla değil, sağlık açısından olması gereken önlemlerin öğrenilmesi gerektiği düşüncesiyle sürekli olarak izah etmek gerekir. Evde sıkılmamalarını sağlamak için onlarla birlikte eğlenceli vakitler geçirecek etkinlikler gerçekleştirmek aslında bize de iyi gelecektir. Taşınma olanağınız varsa elbette bunu düşünebilirsiniz. Bahçeli bir eve geçmek oldukça iyi bir fikir. Fakat şunu hiç unutmamak gerekir ki o da çocukların yeni süreçlere adaptasyonunun yetişkinlere göre daha kolay olduğudur. Dilerseniz bu konuda benimle görüşerek daha detaylı bilgi alabilir ve konuya daha objektif olarak bakabilirsiniz.
7 Mayıs 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, öncelikle bu dönemde çoklukların sıkılması çok normal. Yetişkinler bu dönemi kaygılarla geçirirken, bir çocuğa evde kalması gerektiğini anlatmak kolay olmasada, bu süreçte çocuklarınızın yaş gurubuna göre evin için de etkinlikler yapılabilir oyunlarla, aktivitelerle, ebeveyn olarak daha keyifli hale getirmek gerekir. Bu dönemde ani bir karar vermeyi tavsiye etmiyoruz fakat zaten öncesinden taşınma gibi bir düşünceniz varmıydı? Çocukların bu süreci en güzel şekilde atlatmaları için bizlere ulaşabilirsiniz.
27 Nisan 2020