• Soru Sor
• Çocukluğumda yaşadıklarımla barışamıyorum
Çocukluğumda yaşadıklarımla barışamıyorum
Küçükken çok sessiz, kendi kendine zaman geçiren biriydim. Ama bazen çok kötü cinsel duygular etkisinde kalıyordum, o yaşta bu duyguları yaşamak, istemek şuan bile anormal geliyor bana. Bu cinsel uyarimlardan dolayı bazı şeyler yaşadım bir süre ama çocuktum bilmiyordum o zaman neyin ne anlama geldiğini ve hatta bu yüzden insanlar arasındaki ilişkiyi bile farklı algilamistim. Tuhafıma giden şeyse ben öyle duygulara sahiptim peki karşı bireyler de mi böyleydi, acaba onlarda da mı bu istek çoktu veya onlar beni mi buluyordu? Bazen bu ağır cinsel isteğin bir hastalık olduğunu düşünüyorum ama net bir karar veremiyorum, nasıl düşünmem gerekir onu da bilmiyorum, doğru olan nedir onun da farkında değilim. Yardımcı olursanız sevinirim, saygılar
2 Eylül 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Anladığım kadarıyla geçmişinizi ve şu anınızı anlamlandırmaya ihtiyacınız var. Bu da terapilerle mümkün. Dolayısıyla psikoterapi desteği almak faydalı olabilir.
5 Eylül 2021
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, hepimiz 3 yaşımızdan itibaren cinselliğimizi keşfetmeye başlarız. Dünyaya dair diğer herşeyi merak ettiğimiz gibi bunu da merak ederiz ve bedenimizden başlayarak keşfetmeye çalışırız. Bu gayet normal bir durumdur. Bu keşif sürecinde de yetişkinlerin yaşımıza uygun olan bilgileri vermek yoluyla bize rehber olması gerekmektedir. Tek yapmaları gereken sözel olarak bize destek olmaktır. Keşfetmemize engel olmamalı veya yaşımızın getirdiğinden daha fazlasına maruz kalmamıza izin vermemelidirler. Tabi ki her zaman süreç olması gerektiği gibi işlemeyebilir. Sonuç olarak kendimizi kötü hissedebilir, suçluluk ve utanç duyabiliriz. Böyle durumlarda bize yardımcı olabilecek bir uzmanla bu durumu paylaşmak çocukluğumuzu daha iyi değerlendirmemize, kendimizle ilişkimizi düzeltmemize yardımcı olabilir.
7 Eylül 2021