Esim beni önemsemiyor
Merhaba koronavirus sebebi ile esim evde calismakta pc uzerinden isi. Bende 5 aylik hamileyim bu arada. Esimle severek evlendik fakat evlendikten sonra bana karsi sogudunu beni onemsemedigini dusunuyorum bilmiyorum yanlis mi dusuncem ama yasadigin bir seyi anlatayim. Esim evde calisiyor pc uzerinden demistim mola verdiginde de oyun oynuyor pc de sigara molasi veriyor balkona cikiyor telde arkadasini vs ariyor molalarini o sekilde kullaniyor ben istiyorumki benm yanima gelsin sarilsin opsun bebegmiz olacak insallah hep ben konus op diorum ben mesela gidip sarilip opuyorum ona da acikca soyledigim halde beni op ilgi goster diye hep bu sekilde mesela ben agladigimda hic umrunda olmuyo o rahatlikla elinde telefon oyun oynar vs tek basimiza yasiyor gibiyiz evin icinde ben yanlis mi.dusunuyorum bilmiyorum ama beni sevmedigini dusunuyorum ve ben ailemden gordugum sevgiyi sicakligi onda bulamiyorum onun aile yapisi birbirne uzak belki ole yetisitigindendr dicem.ama sevgili iken bana karsi boyle degildi mesela ben soledigimde de ona hep bana suc bulmaya calisarak kendisini hakli cikarmaya calisio mesela ben oyun oynadiginda mouse sesin cok rahatsiz edici diorum basim.agridi diorum.sessiz mouse siparis ediyim.diyor halbuki ben oyun oynamasin beraber vakit gecirelim istiorum ama anlamior ne yapacagimi sasirmis durumdayim beni sevmeyen biriyle nereye kadar gidebilirki boyle beni umursamayan biriyle ya da duzelir mi bilmiyorum ama bu durumda hic mutlu degilim
29 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Eşinizden beklentilerinizde daha açık ve net olmalısınız. Verdiğiniz örnekte mouse sesi rahatsız ediyor demektense, beraber vakit geçirelim mi gibi daha açık ifadelerle bulunmak karşı tarak için daha anlaşılır olucaktır. Siz eşinizden siz söylemeden anlamlısını bekliyorsunuz ve anlamayınca ufak bir mesele de bile içinizde biriktirdikleriniz patlayabilir ve tartılmaya yol açabilir. Önemli olan siz söylemesen anlaması değil, siz açıktır şekilde ihtiyacınız olan ilgiyi veya vakit geçirmeyi teklif ettikten sonra yerine getiriyorsa burada kendinizi üzecek bir durum olmadığını düşünmelisiniz. Hamile olduğunuz için daha fazla ilgiye, ve daha çok duygusal olmanız çok normal ama bu durumu karşı tarafın kendi kendine anlamasını beklemektense onunla iletişim halinde çözmeye çalışın. Son olarak karantina döneminde devamlı aile bireyleriyle beraber olduğumuz için, çalışıp akşam eve döndüğünde birbirinizi özlemeniz daha zor oluyor. İkinizin de kişisel vakti olması gayet normal, önemli olan kalan vakitte beraber daha kaliteli, keyifli vakit geçirebilmektir.
3 Mayıs 2020
Psikologofisi Uzmanı
Her birimizin duygusal tepkileri ve öğrenmişlikleri farklıdır. Genelde erkekler bu tür durumlarda duygularını pek göstermek istemeyebilirler. Size önerim bazı şeyleri dolaylı değil de direk anlatmanız. Mause örneği mesela dolayımlı anlatımdır. Açıkça sizinle vakit geçirmesinin sizi daha çok mutlu edeceğini söyleyin. “Benimle vakit geçirmeni istiyorum” demeyin. Bu ben de şunu istiyorum yanıtına neden olur. Benimle vakit geçirirsen mutlu olurum duygunuzu ifade eder ve karşı tarafı empatiye sevkeder…
3 Mayıs 2020