Eşim benimle eskisi gibi ilgilenmiyor
Merhaba ben 27 yaşında, 2 yıllık evliyim bir kadınım. Eşim evlenmeden önce dünyanın en ilgili adamıydı fakat evlendikten sonra bambaşka birine dönüştü. Belki de onu ben bu hale getirdim bilmiyorum ama benim aşık olduğum adam sevecen, ilgili biriydi. Son 3 haftadır ciddi bir uykusuzluk problemi de yaşıyorum ve aklıma kötü ihtimaller getirmek istemiyorum. Onu bu şekilde kabul edemiyorum ve ayrılmak istiyorum. Ne tavsiye edersiniz?
20 Nisan 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Öncelikle böyle zorlu süreçler yaşamak durumunda kaldığınız için sizin adınıza üzüldüğümü belirtmek isterim. İlişkilerde iki kişinin beraberinde getirdiği bir çok dinamik aktive olabilir. İlişkilerin süreç içindeki dönüşümlerini kişilerin bireysel geçmişlerinden ve hayatlarından bağımsız ele olmak pek mümkün olmaz. Bu nedenle ilişkinizi ve sizin bu ilişki içindeki hislerinizi, düşüncelerinizi daha iyi anlayabilmek için duruma bir çok farklı ve kompleks açıdan bakmak; sonra bunları derleyip birlikteliğinize yarar sağlayabilecek hale getirmek gerekir. Eğer eşiniz çift terapisi ihtimaline yakın değilse, siz bireysel terapi sürecinizde ilişkinizde nereye konumlanacağınızı ve size iyi gelebilecek seçeneklerin neler olabileceğini değerlendirebilirsiniz. Umarım yanıtım yardımcı olmuştur. Derinlemesine değerlendirmeler yapabileceğimiz şekilde daha fazla destek almak isterseniz Psikologofisi.com üzerinden benden randevu alabilirsiniz. İyi günler dilerim, Uzm. Psk. Âmine Güzel
26 Nisan 2020
Eren Artun Ergül
Merhabalar ben psk Artun Ergül. İlişkinizin dinamiğini ve iletişim yollarınızı bilmeden yorumlamam zor olsa da yaşadığınız değişimleri pek çok çiftten duyuyorum aslında. Burada en çok gözlemlediğim çiftlerin iletişim sorunları, evlilikten beklentilerindeki uyumsuzluklar, nasılsa artık evliyiz biz de böyle gördük dedikleri model alınan hatalı davranış örüntüleri ve üstü kapatıldıkça çözüm bulunamamış sorun listesi. Sizin bireysel psikolojinize de etki eden bu süreç için öncelikle bir kâğıda eşinizle ilgili olumlu ve olumsuz içerikte yaşananları, duygularınızı, içinde bulunduğunuz koşulları vs yazmanızı öneririm. Eğer eşinizin bu konuda çözüm için motivasyonu yoksa nedenlerini araştırmanızı ve eşinizin de çözüm odaklı olması için yapılacakları düşünmenizi öneririm. Tabi ki aile terapisi çok kompleks bir terapi sürecidir. Karşılıklı emek bu terapi süreci için çok gereklidir. Kendinizi suçlamanız yerine eşinizi ikna edip sorunları çözmek için sağlıklı adımları nasıl atarız diye düşünmelisiniz çünkü tek taraflı suçlu olsaydınız şuan destek almak için bir platformda bulunmaz kendinizi haklı görürdünüz. Lütfen önce inancınızı tazeleyin ve çözüm odaklı olun duygusal yaklaşımlar yerine akılcı bir yol haritası çizin ve gerekli durumlarda uzman desteği almaktan çekinmeyin. İyi günler dilerim.
25 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Evlilik sürecinde çiftlerin çatışma yaşaması kaçınılmaz bir durumdur. Ancak bu çatışmanın içeriği ve süresi bize bir müdahale gerekip gerekmediğini işaret eder. Mesajınızdan anlıyorum ki iletişiminizde sizi gerçekten etkileyen bir problem var. Bu süreçte net adımlar atmak yerine süreci profesyonel bir destekle anlamlandırmak ani bir karar vermek ya da sürekli düşünceler içine girmek yerine eminim ki size daha iyi gelecektir.
21 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, ayrılma kararı vermeden önce karşı karşıya olduğunuz problemi çözümlemeye yönelik bir çaba içine girmenizi öneririm. Bu duruma kendinizin de neden olmuş olabileceğinizi belirtmişsiniz; bu durumda sorunun ne olduğunu irdelemeli ve sorunu ortadan kaldırma yolunda bir adım atmanızı öneririm. Bu konuda bizlerden destek alabilirsiniz.
20 Nisan 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
20 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Ayrılma konusunu konuşmadan önce evliliğinizi kurtarmak için atılacak adımlar olduğuna inanmakla başlayalım, merak etmeyin ve acele bir karar vermemeye dikkat edin. Sorunun gerçekten ne olduğunu, ne zaman başladığını ve bunlarla beraber nasıl adım atmanız gerektiğini bulabilmek için seansta konuşmak gerekiyor.
20 Nisan 2020
Psikologofisi Uzmanı
Şüphesiz ki onunla konuşmalısınız. Ondaki bu değişimin nedenini ona sormalısınız açık yüreklilikle. Çünkü bunu en iyi o bilebilir. Sizdeki uykusuzluğu gelince son dönemdeki koronavirüs dehşeti hepimizin dengesini bozdu. Onunla bağlantılı olabilir...
20 Nisan 2020