Her şeye sinirleniyorum
Merhabalar, her şeye hemen sinirleniyorum mesela evde bir şey bulamayınca, eşimle bir şey konuşurken sürekli dişlerimi sıkıyorum. 3 aylık bebeğim ağlarken sinirleniyorum. Ona karşı bir tepki veremiyorum ama neden ağladığını anlamadığım için eşime söyleniyorum. Eşim ve birkaç arkadaşım dışında kimseye tahammül edemiyorum. Ne yapabilirim?
29 Mart 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Anladığıma göre hormonların da değişmesine neden olan bir hamilelik sürecini dünyaya bir evlat getirerek bitirmişsiniz ve dünyaya getirdiğiniz bebeğiniz henüz ihtiyaçlarını sözel olarak ifade edemediği için neden ağladığını anlamakta zorlanıyor ve bu da sizde bir gerginlik yaratıyor ve bu gerginlik de gerek ailevi gerek de sosyal ilişkilerinize yansımış durumda. Öncelikle şunu söylemem gerekir ki henüz bebeğiniz çok küçük ve zaman zaman onun neden ağladığını anlamamanız çok normal ve anneliğe alıştıkça zamanla bebeğinizi daha iyi anlıyor olacaksınız. Ancak sinirliliğinizle ilgili olarak şunu söylemeliyim ki aslında bizi strese sokan şey yaşadığımız olayın kendisi değil o olay karşısındaki düşünce biçimimiz ve o olaya yüklediğimiz anlamlardır. Dolayısıyla da sizi sinirlendiren olaylar karşısındaki düşünce biçiminizi keşfedip o düşüncelerinizi yeniden yapılandırabilirseniz doğal olarak sinirlenmemeye başlarsınız. İşte bu noktada psikoterapi size yardımcı olacaktır. Eğer sizi sinirlendiren olaylar karşısındaki düşüncelerinizi keşfederken ve onları yeniden yapılandırırken benim size eşlik etmemi isterseniz sistem üzerinden çevrimiçi olduğum saatlere bakarak size de uygun bir gün ve saate randevu alabilirsiniz.
31 Mart 2021
Duygu  Güner
Duygu Güner
Merhabalar sevgili danışan, hamilelik süreci ve doğum sonrası duygu durumumuzda birtakım değişikliklere neden olur. Öncelikle bu durumu ne zamandır yaşıyorsunuz? Sizi asil öfkelendiren şey ne? Anne olduktan sonra hayatınızda neler değişti? Eski rutininiz nasıldı simdi ki hayatınız nasıl? Asıl istediğimiz şeyi yada bizi sinirlendiren şeylerin ne olduğunu anlayamazsak ve anlamlandıramazsak bu duygu hem çevreye hem de kendimize zarar vermeye başlar. Öncelikle bir şeye hemen tepki vermeden önce düşünün kendinize zaman tanıyın neyin sizi sinirlendirdiğini düşünün. Düşünmeden direk cevap verdiğimizde çok kırıcı ve yıkıcı sonuçlara yol açabilir. O yüzden sorun ne olursa olsun ne kadar sinirli olursanız olun ilk önce durun ve düşünün bu sırada nefes egzersizleri de yapmanız sizi rahatlatacaktır ve sonrasında alacağınız karar çok daha mantıklı olacaktır. Eğer bu durum sizin hayatınızı gerçekten çok zorluyorsa ve basa çıkamıyorsanız size bu süreçte yardımcı olmak isterim. Görüşmek dileğiyle sağlıkla kalın..
30 Mart 2021