İlişkimizde güven sorunu oluştu, nasıl bir yol izlemeliyiz?
Uzun süreli yipratici iliskim var. guven sorunu on planda. İkimiz de birbirimizle konusup sorunlarimizi anliyoruz. Birbirimize nasil zarar verdiğimizi de. Ancak onarmayı basaramiyoruz. Deniyoruz ancak muhtemelen ikimiz de yiprandıgımız icin tahammul seviyemiz dusuk ve bir sure sonra pes ediyoruz. Su an ne ayri ne yan yana olmayi basariyoruz. Sizce ne yapmaliyiz ya da nasil bir yol cizmeliyiz ikimiz de?
8 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Güven bir ilişkinin temel unsurlarından biridir. Sarsılması durumunda ilişkinin tüm dinamiğini ve çiftlerin birbirlerine yaklaşımlarını da etkiler. Fakat burada önemli olan çiftlerin bu sorunu çözmeye istekli olmasıdır. Gördüğüm kadarıyla sizin ilişkinizde de her iki taraf da sorunları saptamaya ve çözmeye istekli; onarmayı denemeniz bile bunun bir göstergesi. Fakat sorunları çözmeye istekli olmak gerekli adımları atmaya, gerekli değişim ve yeniliklere de açık olmayı gerektirir. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla sizin ilişkinizde ise üst üste yaşanan olumsuzluklar ikinizin de birbirinize karşı hoşgörü seviyesini düşürmüş olabilir. Bu durumda da gerekli adımları, fedakarlıkları yapmak, sabretmek ikiniz için de oldukça zor olmalı. Bu noktada bir psikologtan çift terapisi almanızın uygun olacağını düşünüyorum. Önemli olan ikinizin de sorunlarınızı çözmeye ve ilişkiyi devam ettirmeye isteğinin olması. İlk olarak ikiniz de kendi içinizde, ilişkinizdeki sorunları çözebileceğine olan inancını sorgulamalı. Sorunlarınızın çözülebileceğine gerçekten inanıyor musunuz? İkinci soru ise bu ilişkiyi yıpranmalara rağmen sürdürmek istiyor musunuz? İki soruya ikinizin de cevabı evet ise çift terapisinden verim alacağınızı düşünüyorum. Ayrı ayrı bireysel terapilerin de katkısı mutlaka olacaktır.
8 Ağustos 2021